Hej!
Är det någon som har monterat ett par snygga extraljus på den nya Superben?
Vad passar? Vad ser OK ut?
Vi bor ju långt ute på landet och måste ha bra ljus.
Testade sätta 50W Xenon på helljuset, men det räcker inte...
Måste ha något mer...
Förslag?
Eller ska man bara skita i att det ser klumpigt ut och smeta på ett par STORA under vinterhalvåret?
Vad säger ni?
Mvh
Bamyl
Nya Superb + Extraljus
-
Bamyl
- Bilmodell: Superb -10, Fabia -11
- Kontakt:
-
Boss
- Bilmodell: Superb
- Kontakt:
Sv:Nya Superb Extraljus
Är litet nyfiken på vilken typ av belysning du har på din Superb. Enligt Vi Bilägare skall ju åtminstone bilar med Xenonljus ha ovanligt bra belysning, speciellt på helljus.
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Nya Superb Extraljus
Många köper NBB Alpha och xenonkonverterar. Blir tydligen en riktigt fet stråle upp till 1km. Har för mig att teknikens värld eller liknande har mätvärden på xenonkonverterade NBB.
Det är nog det enda du kan göra om inte 50W xenon duger, sätter du på extraljus blir det lika snyggt/osnyggt vad du än väljer. En ljusramp lär inte bli bättre än 50W xenon och extraljus.se tar duktigt betalt för sin xenon ramp.
Det är nog det enda du kan göra om inte 50W xenon duger, sätter du på extraljus blir det lika snyggt/osnyggt vad du än väljer. En ljusramp lär inte bli bättre än 50W xenon och extraljus.se tar duktigt betalt för sin xenon ramp.
-
Jormungandr
- Bilmodell: Skoda Superb
- Kontakt:
Sv:Sv:Nya Superb Extraljus
Hur ska man montera dessa på bästa sätt? jag har 3 st NBB alpha 225 Xenon och de får precis plats på en ljusramp som man sätter bakom nummerplåten. men, man måste nog komma in till krockbalken för att få ordentlig stadga i det hela.. någon som vet hur och var?
-
MikaelW
- Bilmodell: Skoda Octavia TDI
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Nya Superb Extraljus
Jag monterade i krockbalken på min octavia, ett rackarns arbete. det är ju inte masonit direkt, höll på ett tag men bra blev det. Har man 3 st 225'or måste man ha stag för att ljuset inte ska fladdra. Mina Hella 3003 compakt är gränsfall å de är bara 175.