Airbaglampa
-
adandersson
Airbaglampa
Då har hustruns airbaglampa börjat att lysa konstant. Det gäller en Octavia 1,6 årsmodell 2000. Någon som varit utsatt för liknande?
-
roonta
- Bilmodell: Skoda Octavia Elegance
- Kontakt:
Sv:Airbaglampa
SAMMA INLÄGG TRE GGR ?????
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Airbaglampa
Inte lätt för nya medlemmar att fatta att inlägget "publiceras" trots att de får upp ett felmeddelande....
Jo jag hart varit med om liknande, systemet fungerar så att om det varit fel 1 gång så kommer systemet ihåg det även om felet inte finns kvar.
vissa säger att det fungerar att koppla bort -polen på batteriet i ca 20-30min för att det ska nollas.
Jag förespråkar istället VAGCOM för att se vad det är systemet larmat för och för att nolla.
Interfacekabel säljs på t.ex. 24.se
Felet på min bil orsakades av en erjad säkring till fläktsteg 1, detta gjorde att det blev ett kraftigt spänningsfall vilket ledde till att Airbag systemet började larma.
Jo jag hart varit med om liknande, systemet fungerar så att om det varit fel 1 gång så kommer systemet ihåg det även om felet inte finns kvar.
vissa säger att det fungerar att koppla bort -polen på batteriet i ca 20-30min för att det ska nollas.
Jag förespråkar istället VAGCOM för att se vad det är systemet larmat för och för att nolla.
Interfacekabel säljs på t.ex. 24.se
Felet på min bil orsakades av en erjad säkring till fläktsteg 1, detta gjorde att det blev ett kraftigt spänningsfall vilket ledde till att Airbag systemet började larma.
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Airbaglampa
[quote]
.[/quote]
funkar inte.. har testat
fram med dator och koppla in den i bilen det är det enda sättet..
.[/quote]
funkar inte.. har testat
fram med dator och koppla in den i bilen det är det enda sättet..
-
adandersson
Sv:Sv:Sv:Sv:Airbaglampa
Tack för snabba svar. Ska testa !
-
jarmo
- Bilmodell: Skoda rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Airbaglampa
hej oftast är det släpringen i ratten som ger felkod till airbag
mvh jarmo
mvh jarmo
-
Berne
- Bilmodell: octavia
- Kontakt:
Sv:Airbaglampa
Tjao.
Jag har samma årsm som er. Min lampa började också lysa en dag. Efter att ha följt alla möjliga tips här på forumet återstod det bara att lämna in den på märkesverkstaden. Verstaden hittade några kablar som det av någon anledning hade blivit knas med. Katjing så var man dryga 3 loppor fattigare...
Jag har samma årsm som er. Min lampa började också lysa en dag. Efter att ha följt alla möjliga tips här på forumet återstod det bara att lämna in den på märkesverkstaden. Verstaden hittade några kablar som det av någon anledning hade blivit knas med. Katjing så var man dryga 3 loppor fattigare...
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Airbaglampa
Oh, kom ihåg nu att på en Seat Leon jag ägde för ett par år sedan hade jag problem med kontakterna under förarsätet. Erjade stift/hylsor, sprutade på en dos elektronikrengöring och problemet försvann.
-
adandersson
Sv:Sv:Sv:Airbaglampa
Har kollat. det visade sig att det var förarstolens airbag som inte fungerade. Då jag lånar hustruns bil då och då så ändras stolens läge. Det är förmodligen kabeln som är defekt kan man hoppas. En stol som far fram och tillbaka tar kabeln förmodligen slut efter ett viss antal. Återkommer med besked .