Jag har fått ett klick-knäckljud frå vänster fram när jag svänger hårt och långsamt. knick knickk knickk....från vänster och styr åt höger. Nu är det så kallt så jag ej skulle göra det själv. Men är det farligt att köra med det?
Alla mekaniker säjer att man tar ut hela drivaxeln med båda knutarna...? För att sedan slå av den yttre. Jag köpte en ny på Biltema och såg den lilla trådringen som håller fast den yttre. Den är ju väldigt tunn. Inte kan väl den sitta så hårt att slå bort?
Om man håller emot med en stor rörtång?
Vad jag hört så skall det var jobbigt att få loss stora ljulbulten?
Finns det någon i Stockholm som är bra på det?
Vad borde det kosta?
Är det verkligen drivknuten tro?
Staffan
Byta drivknut...
-
stakvi
- Bilmodell: Skoda Felicia Kombi
- Kontakt:
-
adandersson
Sv:Byta drivknut...
På vissa bilar så finns där nylonstopp vid ändlägen när man vrider hjulen max. Detta avhjälps med lite grafitfett. Om inte missljudet uppstår då du vrider hjulen till nästan max, utan bara vid maxlägen är detta troligt avhjälpt som ovan.
-
fredde75
- Bilmodell: Skoda felicia pickup 1,3
- Kontakt:
Det är antagligen drivknuten.Den är inte spec svår att byta.Du kan byta yttre drivknuten utan att demontera axeln./Fredrik
-
fredde75
- Kontakt:
Det är antagligen drivknuten.Den är inte spec svår att byta.Du kan byta yttre drivknuten utan att demontera axeln./Fredrik
-
fredde75
- Kontakt: