Vindrutetorkare
-
flisan1
- Bilmodell: Skoda felicia
- Kontakt:
Vindrutetorkare
Undrar om någon vet vad felet är med Vindrutetorkaren. Den funkar som vanligt på den högsta farten, men sätter man på normal orkar den knappt att arbeta. Borde inte vara motorn då den funkar utmärkt på den högsta farten. Bilens årsmodell är 1998.
-
Skog
- Bilmodell: Skoda Octavia 4x4 tdi
- Kontakt:
Sv:Vindrutetorkare
Kan i princip svära på att axeln som driver torkarna börjat rosta, detta får axeln att gå tungt och därför måste du köra på full effekt för att den ska röra på sig, ta lös och isär torkarmotorn och fetta in den så slipper du att kuggarna slits sönder då det går för tungt. Hade isär min förra veckan och fettade och bytte oringar räcker förmodligen med att smörja det var pilrigt att byta oringar. Sök på Torkarmotor så finns bra beskrivningar.
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Vindrutetorkare
Gjorde samma operation på en Octavia förra veckan.
Dum som man var använde jag städ och slägga för att slå ut axeln, man kan lätt säga att gängorna aldrig kommer bli sig lika =(
Så, om det sitter utav helvete använd polygrip/rörtång för att vrida på axeln och sedan en stor mejsel eller något annat att använda som hävstång för att få ut axeln.
Dum som man var använde jag städ och slägga för att slå ut axeln, man kan lätt säga att gängorna aldrig kommer bli sig lika =(
Så, om det sitter utav helvete använd polygrip/rörtång för att vrida på axeln och sedan en stor mejsel eller något annat att använda som hävstång för att få ut axeln.
-
flisan1
- Bilmodell: Skoda felicia
- Kontakt:
Sv:Vindrutetorkare
tack för tipset