Kammresbyte när?
-
Inger C
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Kammresbyte när?
Hej nu när min gamla Skoda F blev stulen ska jag se efter en "ny" begagnad Skoda. Har ett objekt som det har bytts kamrem på vid 13 000 och nu har bilen gått 17 000 är det dax strax igen? eller hur länge kan man i regel köra till nästa byte? Tacksam för svar.
-
Felicia -99
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Kammresbyte när?
Hej !
Jag tror att den vanliga intervallen på kamrem är 12 tusen mil enligt Skodas rekommendationer.
I Haynes servicehandbok så är det 6 tusen mil på 1.6 liters motorn.
/Peter
Jag tror att den vanliga intervallen på kamrem är 12 tusen mil enligt Skodas rekommendationer.
I Haynes servicehandbok så är det 6 tusen mil på 1.6 liters motorn.
/Peter
-
master_lars
- Bilmodell: Skoda Fabia 07
- Kontakt:
Sv:Sv:Kammresbyte när?
Jag tycker att du skall byta kamremen ändå. Jag har det som regel när jag köper begbil (fast det inte händer så ofta) med kamrem, att byta den med en gång ovsett om den är bytt för 1000mill eller 8000mil sedan, då har du mer eller garderat dig mot kamremshaveri som kan kosta många slantar att reparera.
Kamremsbytet kan du även göra på icke auktoriserad verkstad om du inte kan göra det själv vill säga. Mekonomen mfl är ganska billiga.
Kamremsbytet kan du även göra på icke auktoriserad verkstad om du inte kan göra det själv vill säga. Mekonomen mfl är ganska billiga.
-
master_lars
- Bilmodell: Skoda Fabia 07
- Kontakt:
Sv:Sv:Kammresbyte när?
Jag tycker att du skall byta kamremen ändå. Jag har det som regel när jag köper begbil (fast det inte händer så ofta) med kamrem, att byta den med en gång ovsett om den är bytt för 1000mill eller 8000mil sedan, då har du mer eller garderat dig mot kamremshaveri som kan kosta många slantar att reparera.
-
gunnarh
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Kammresbyte när?
Byt även vattenpumpen samtidigt - den brukar krascha ungefär vid samma intervall som kamremsbytet ska ske (ibland tidigare) dvs efter max 12.000 mil.