Köpa begagnad utan reservnyckel?

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
Dutchy
Bilmodell: Skoda Fabia Classic 1.2
Kontakt:

Köpa begagnad utan reservnyckel?

Inlägg av Dutchy »

Hej och god fortsättning!

Var på Autoforum idag för att hämta min begagnade Skoda Fabia idag som jag ska köpa, dom hade fixat lite grejar och vinterdäck och när vi skulle skriva under kontraktet sa säljaren att det bara fanns 1 nyckel med vid bilen.
Då jag tvekade att skriva under och frågade vad en reservnyckel kostar svarade han att han inte visste.
Sen blev det en diskussion om att han redan har gått ner i pris, fixat vinter och sommardäck o service o hjulinställning.

Vinterdäck betalar jag extra för, hjulinställning kom vi överens över att göra pga bilen drog till höger. Service och sommardäcken var nödvändigt annars hade bilen inte klarat bilprövningen.

Min fråga till er nu:
Vad kostar en reservnyckel till en Skoda Fabia 2005 och vem ska stå för den kostnaden?

Svar tas tacksamt emot för imorn ska jag tillbaka till autoforum.
Andrej

Sv:Köpa begagnad utan reservnyckel?

Inlägg av Andrej »

Hej,

Jag skulle aldrig köpa en bil utan extra nyckel. Tror att en ny kostar runt 5k att köpa till, men tanken att någon annan kan använda en nyckel för att komma in i bilen pff nej tack. Vem skall stå för det om tidigare ägaren skulle sno bilen men nyckel? ingen..

Jag skulle backa..
GinTonic
Bilmodell: Octavia Combi RS
Kontakt:

Sv:Sv:Köpa begagnad utan reservnyckel?

Inlägg av GinTonic »

Kräv 2 nycklar samt ID-lappen. (givetvis)
Skitsäljare.

/Ginnen
Dutchy
Bilmodell: Skoda Fabia Classic 1.2
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Köpa begagnad utan reservnyckel?

Inlägg av Dutchy »

Fick 50% rabatt på reservnyckeln och omkodning, skulle gå på ca 700:-, inte så farligt med tänka på att jag fick både nya vinterdäck och nya sommardäck, en service och besiktningen med på köpet.

Nu bara få bukt på att den drar till höger, ska lägga in en ny tråd eller söka om andra har det problem oxå!

Tack för hjälpen!
Skriv svar