Soundpaketet till superb?
-
Moj
- Bilmodell: Skoda Superb (Beställd)
- Kontakt:
Soundpaketet till superb?
Jag är i stånd att beställa en ny superb, men jag tveckar om det extra soundpaket är värt de 3800 extra? Någon som har någon erfarenhet? Hur funkar "standarpaketet" Balero är det ok?
-
martini
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Sv:Soundpaketet till superb?
Jag har bolero i min och tycker det är helt ok.
Visst det är inte som de man byggde när man var yngre med basar och slutsteg men det är bra tillräckligt tycker jag.
Visst det är inte som de man byggde när man var yngre med basar och slutsteg men det är bra tillräckligt tycker jag.
-
frogus
- Bilmodell: Superb + Roomster
- Kontakt:
Sv:Soundpaketet till superb?
Jag har standard Bolero i min och tycker det låter klart och fint...ingen jätte hög effekt precis men med barn i bilen så räcker det gott och väl.
-
Bäverhanne
- Bilmodell: Skoda Fabia elegance kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Soundpaketet till superb?
I någon annan tråd här på forumet är det en ägare till superb eller octavia som hävdar att "soundsystem" som han har nu låter bättre än hans tidigare A6 med b&o system. Vet ej om detta stämmer, men det finns fler som är riktigt nöjda med det, samt några missnöjda. Kanske bäst att provlyssna?
-
Family_man
Sv:Sv:Sv:Soundpaketet till superb?
Jag köpte till Soundsystemet till min Octavia 2011 eftersom tillägget inte var så högt och jag är överlag glad att jag gjorde det,visst det låter inte extremt mkt bättre än originalhögtalarsystemet men det märks att det finns en del POWER då man får ett 10 kanaligt slutsteg som driver de 12 högtalarna i Octavian(Blir ju nästan 1 kanal till varje högtalarelement)
Största skillnaden tycker jag nog ändå är att man får en mkt mer homogen ljudbild pga att det med Soundsystemet sitter ett separat mellanregister perfekt placerat framför armstöden i framdörrarna istället för att sitta monterat väldigt långt bak och långt ned som det kombinerade Bas/mellanregistret gör till originalsystemet(ljudbilden faller samman litegrann i mitt tycke då mellanregister och diskant hamnar för långt från varandra).
Bäst är nog att du lyssnar och jämför för att känna om du vill lägga de extra pengarna på Soundsystemet. =)
Största skillnaden tycker jag nog ändå är att man får en mkt mer homogen ljudbild pga att det med Soundsystemet sitter ett separat mellanregister perfekt placerat framför armstöden i framdörrarna istället för att sitta monterat väldigt långt bak och långt ned som det kombinerade Bas/mellanregistret gör till originalsystemet(ljudbilden faller samman litegrann i mitt tycke då mellanregister och diskant hamnar för långt från varandra).
Bäst är nog att du lyssnar och jämför för att känna om du vill lägga de extra pengarna på Soundsystemet. =)
-
Wolverine
Sv:Sv:Sv:Soundpaketet till superb?
Hmm, jag kan intyga att Skodas soundsystem låter bättre än Audis vanliga soundsystem, dock inte bättre än B & O systemet, som dock inte är värt 70000 kr. För dessa pengar skulle du kunna bygga ett mycket bättre system med eftermarknadsdelar.
-
Family_man
Sv:Sv:Sv:Sv:Soundpaketet till superb?
[quote]Hmm, jag kan intyga att Skodas soundsystem låter bättre än Audis vanliga soundsystem, dock inte bättre än B & O systemet, som dock inte är värt 70000 kr. För dessa pengar skulle du kunna bygga ett mycket bättre system med eftermarknadsdelar.[/quote]
Har börjat fundera på om det skulle gå att lämna in bilen hos en ljudfirma som monterar billjud och få alla 12 högtalarelementen i SKoda soundsystemet utbytta mot likadana fast av bättre kvalitet,det borde lyfta ljudkvaliten rätt rejält även om man behåller allt annat original.
Tror inte att det är slutsteget eller stereon som begränsar ljudet från att kliva högre upp på välljudstegen utan helt enkelt att elementen inte håller tillräckligt hög klass.
Har någon av er med soundsystem bytt ut högtalarna men behållit allt annat original,funkar allt ok i såna fall...inga problem med slutsteg eller ljud!??
Placeringen av högtalarna i dörrarna tycker jag är bra i Octavian med basen lågt monterad i bakkant på dörrar,mellanregister strax framför armstöden samt diskant vid dörrhandtagen så det borde gå att få ett mkt fint ljud om bara högtalarna klarar av att återge det korrekt. =)
Har börjat fundera på om det skulle gå att lämna in bilen hos en ljudfirma som monterar billjud och få alla 12 högtalarelementen i SKoda soundsystemet utbytta mot likadana fast av bättre kvalitet,det borde lyfta ljudkvaliten rätt rejält även om man behåller allt annat original.
Tror inte att det är slutsteget eller stereon som begränsar ljudet från att kliva högre upp på välljudstegen utan helt enkelt att elementen inte håller tillräckligt hög klass.
Har någon av er med soundsystem bytt ut högtalarna men behållit allt annat original,funkar allt ok i såna fall...inga problem med slutsteg eller ljud!??
Placeringen av högtalarna i dörrarna tycker jag är bra i Octavian med basen lågt monterad i bakkant på dörrar,mellanregister strax framför armstöden samt diskant vid dörrhandtagen så det borde gå att få ett mkt fint ljud om bara högtalarna klarar av att återge det korrekt. =)
-
mojpelle
- Bilmodell: Skoda Superb Combi (Beställd)
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Soundpaketet till superb?
Kan inte se att soundpaketet finns kvar som tillval i "bygg din bil". Någon som vet om det är några problem?