rostlagning

I detta forum skriver vi om Skoda Pick-Up.
masse 1
Bilmodell: Skoda pickup
Kontakt:

rostlagning

Inlägg av masse 1 »

tjena. är där någon som kan tipsa om var man kan få lagat rost på en pickup-97 i helsingborgsområdet ? det gäller i första hand vä bakre skärmkant + plåt mellan dörr skärmkant + båda inre hjulhusen bak. har kollat lite,men hittar bara större företag och det verkar väldigt dyrt.man vill ju inte lägga en hel förmögenhet på detta annars får det bli skroten.
bilen är nybes.och klarade sig från 2:or på rosten denna gång,men till nästa måste detta åtgärdas.har varken tid,intresse att göra detta själv.
så snälla tips eller du som håller på med rost kan väl svara på detta.
ha de gött alla pickisägare.
Haagbard
Bilmodell: Pickup
Kontakt:

Sv:rostlagning

Inlägg av Haagbard »

Det går inte att få någon rimlig ekonomi i att låta någon göra en sådan rostreparation. Jag frågade på en normalt billig verkstad -07 och fick svaret att jag aldrig skulle vilja betala vad det blir att kosta.
Jag hade aldrig svetsat på bilar, men det slutade med att jag lånade en kompis garage + svets och bytte inre + yttre skärmkanter, bytte plåt mellan dörrar och hjulhus, lagade trösklarna upptill och nedtill, lagade också bägge hjulhus bak.
Bytte en framskärm, slipade rent och lagade runt vindruta. Köpte sedan färgsprutor och lackade bilen i mitt eget garage.
Bilen blev bra, men det var ett jäkla skitgöra, jag förstår verkligen att verkstaden svarade som dom gjorde.
Enda som var något sånär roligt var själva lackerandet.

Är du inte det minsta intresserad av att laga själv, (och inte har några känsloskäl inblandade) så passa på att sälja medan den är skapligt nybesiktad.
Skriv svar