Vad tycker ni andra om ljudnivån inne i bilen? Själv håller jag på att bli galen på bullret. Kör man i 100 km/h går det nästan inte att lyssna på radion medan man kör. Jag har tidigare haft bilar med lågprofildäck och förstod att det skulle låta en del inne i bilen, men inte att det skulle vara så här illa.
Undrar hur länge jag kommer att stå ut med den här bilen som nu har gått cirka 600 mil.
Ljudnivå
-
peter56
- Bilmodell: Skoda Octavia Kombi
- Kontakt:
-
JohnJohn
Sv:Ljudnivå
Har en Octavia med 17" fälgar och 225-45 däck och det låter ganska mycket från dom, jag fick Dunlop däck men kommer byta dessa till Yokohama som är betydligt tystare sen när jag slitit ut orginalen.
Jag är supernöjd med bilen men önskar verkligen att ljudnivån kunde vara lägre, dessutom så har jag versionen med extra ljudisolering.
Hoppas att Skoda koncernen gör ännu mera åt ljudnivån, dom skulle tjäna väldigt mycket på det med ännu nöjdare kunder.
Jag är supernöjd med bilen men önskar verkligen att ljudnivån kunde vara lägre, dessutom så har jag versionen med extra ljudisolering.
Hoppas att Skoda koncernen gör ännu mera åt ljudnivån, dom skulle tjäna väldigt mycket på det med ännu nöjdare kunder.
-
skoda
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Sv:Ljudnivå
Byt till dom där Yokohama så ska du nog se att det blir bättre!
Och till dig med Fabian, du har väll 205/40-17?? Bridgestone/Dunlop???
Om du har Bridgestone eller Dunlop, byt till 215/40-17 Goodyear Exellence, så ska du få se på skillnad!
Och till dig med Fabian, du har väll 205/40-17?? Bridgestone/Dunlop???
Om du har Bridgestone eller Dunlop, byt till 215/40-17 Goodyear Exellence, så ska du få se på skillnad!
-
skoda
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Ljudnivå
Kostar 4644:- på www.skruvat.se
-
peter56
- Bilmodell: Skoda Octavia Kombi
- Kontakt:
Sv:Ljudnivå
Jag har mycket riktigt 205/40-17. Men jag måste erkänna att jag inte vet vad det är för märke på mina däck. Och det känns förbaskat retligt att tvingas byta nästan nya däck. Bilen har i dagsläget gått 600 mil, varav mindre än 100 mil på sommardäcken.