matolje konvertering

I detta forum skriver vi om Skoda Pick-Up.
taxidriver
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

matolje konvertering

Inlägg av taxidriver »

såg på discovery om en firma som konverterade dieselbilar till att drivas på frityrolja. Dom monterade nån typ av förvärmare. Nån här som ha konverterat?
pincher
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:matolje konvertering

Inlägg av pincher »

Tjenare!
Kör på renad matolja från resturang,blandar nästan 50/50%.
Har inte märkt något på motor typ svårstartad slö mm.
Man kan köra på 100% matolja om man förvärmer den till minst 70 grader...krävs 2 tankar en med ren diesel att starta på o avsluta körningen med så det är ren diesel vid nästa kallstart.Kör åxå med matolja i min dieswelmotorcykel men blandar i lite mindre.
mas0194
Bilmodell: Skoda pickup 1.9D
Kontakt:

Sv:Sv:matolje konvertering

Inlägg av mas0194 »

Hej. Jag jobbar och utför prover i ett biodiesel projekt ( rapsolje baserat) och du kan köra på inblandning upp till 65% utan någon som helst modifiering. ifall du vill köra på 100% föreslår jag att du införskaffar dig ett separat bränslefilter med vatten värmare ( kopplas på kylvattnet) och en el-värmare sen vill du mantla filtret med en värmemantel i förslagsvis sillikon. du kan gå in på www.tagema.se för mer info
mas0194
Kontakt:

Sv:Sv:matolje konvertering

Inlägg av mas0194 »

Hej. Jag jobbar och utför prover i ett biodiesel projekt ( rapsolje baserat) och du kan köra på inblandning upp till 65% utan någon som helst modifiering. ifall du vill köra på 100% föreslår jag att du införskaffar dig ett separat bränslefilter med vatten värmare ( kopplas på kylvattnet) och en el-värmare sen vill du mantla filtret med en värmemantel i förslagsvis sillikon. du kan gå in på www.tagema.se för mer info
mas0194
Kontakt:

Sv:matolje konvertering

Inlägg av mas0194 »

[quote]såg på discovery om en firma som konverterade dieselbilar till att drivas på frityrolja. Dom monterade nån typ av förvärmare. Nån här som ha konverterat?[/quote]

Skriv svar