Dåliga bromsar.
-
mathias71
- Bilmodell: Felicia
- Kontakt:
Dåliga bromsar.
Fick helt plötsligt en eftermiddag dåliga bromsar.Bilen började dra åt höger vid inbromsning,skrapar när man bromsar och tog väldigt dåligt ,fick bromsa väldigt hårt och vibrationer i 110 km/h.Det är en Felicia -99 med 7600 mil.Verkstan tittade efter fel och läckage(förhoppningsvis) och sa att det var bromskivorna o belägg som var slut.Men för en månad sedan besiktigade jag bilen o de sa inget om det.Men tydligen är det som Triss reklamen Plötsligt händer det.Kan det verkliga gå så fort.Bromsskivor o belägg ej byta sedan min ägo på 4 år och inte innan heller alltså på 12 år så det kanske var dags.Vad tror ni??
-
855
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Dåliga bromsar.
Hade samma fel, men besmannen påpekade faktiskt detta för mig, ena skivan hade djupa spår i sig.
Köpte skivor, bromsslangar ( ena var lite skavd) och belägg på mekonomen. Gick på 1000:-, bytet är ju inte svårt om man e lite kunnig. Nu tar bromsarna som om bilen vore ny.
Dumt o snåla när delarna är billiga.
Mvh.
P.s. Mina fungerade bra för att nästa dag börja slå o vibrera.
Köpte skivor, bromsslangar ( ena var lite skavd) och belägg på mekonomen. Gick på 1000:-, bytet är ju inte svårt om man e lite kunnig. Nu tar bromsarna som om bilen vore ny.
Dumt o snåla när delarna är billiga.
Mvh.
P.s. Mina fungerade bra för att nästa dag börja slå o vibrera.
-
855
- Kontakt:
Sv:Sv:Dåliga bromsar.
Har du tur så är det bara ett bromsok som kärvar, kan räcka att smörja upp under damasken med bromsolja och motionera kolven lite.
. Kan vara därför den drar snett också. Blir ngn fälg ganska varm när du kört en stund?
Isåfall ligger bromsen på, just på den fälgen. Bromok på biltema ligger ca 550:-.
Mvh.
. Kan vara därför den drar snett också. Blir ngn fälg ganska varm när du kört en stund?
Isåfall ligger bromsen på, just på den fälgen. Bromok på biltema ligger ca 550:-.
Mvh.
-
mathias71
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Dåliga bromsar.
De fick smörja upp bromsok,glidstift och byta ut ett belägg så länge eftersom de sa att jag behövde göra en bromsrenovering.Bromsok,skivor o belägg.Konstigt att de inte sa något på SPB om detta inte ens på att Bra att Veta för 1 månad sedan.De borde väl ha sett något. Eller.
-
855
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Dåliga bromsar.
Jo, det borde ha blivit dåliga bromsvärden, ojämna värden tycker jag.
-
mathias71
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dåliga bromsar.
Bromsvärderna såg ut så här på SBP:
Bromsverkan fram vä 1,7 och Hö 1,8
Vä bak 0,6 Hö bak 0,6
Bromsverkan fram vä 1,7 och Hö 1,8
Vä bak 0,6 Hö bak 0,6
-
mathias71
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dåliga bromsar.
Vem ska man lita och tro på???
Verkstaden eller SBP???Blir lite kluven.
Verkstaden eller SBP???Blir lite kluven.