Hej
Jag köpte häromdagen en Felicia -98 där förra ägaren bytt växellådan själv då han är bilmekaniker men jag tror det blivit något fel med tempgivaren.
Efter ca 10 min körning så börjar nålen lyfta från bottenläget så jag misstänker att den är lös.
Kan någon visa var den sitter och hur det SKA se ut?
Alternativet är ju att termostaten är kass...
David
Tempgivare Felicia 1,6 MPI
-
Krokmark
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
-
svenne1985
- Bilmodell: Skoda felicia
- Kontakt:
Sv:Tempgivare Felicia 1,6 MPI
[quote]Hej
Jag köpte häromdagen en Felicia -98 där förra ägaren bytt växellådan själv då han är bilmekaniker men jag tror det blivit något fel med tempgivaren.
Efter ca 10 min körning så börjar nålen lyfta från bottenläget så jag misstänker att den är lös.
David[/quote]
tempgivaren sitter i svart "låda" på förarsidan på motorn båda slangarna till kylaren går in där. givaren sitte framtill på den pekar ner lite kommer en 4 polig kontakt på den. ja alternativet är kass termonstat, men brukar mer va på andra hållet att de blir för varmt
David[/quote]
tempgivaren sitter i svart "låda" på förarsidan på motorn båda slangarna till kylaren går in där. givaren sitte framtill på den pekar ner lite kommer en 4 polig kontakt på den. ja alternativet är kass termonstat, men brukar mer va på andra hållet att de blir för varmt
-
Krokmark
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Sv:Tempgivare Felicia 1,6 MPI
Jag kontaktade killen jag köpte bilen av och hade bytt tempgivaren när han bytte växellådan.
Jag bytte termostaten och sen var problemet ur världen...
David
Jag bytte termostaten och sen var problemet ur världen...
David