Hej!
Jag har letat i både haynes bok och här på forumet men inte hittat något.
I mottorrummet tycks finnas 1 (eller fler) gummiklossar som jag antar har i uppgift att ta bort vibrationer från motorn. Mina verkar ha minskat i storlek med 50%. När jag kör på första eller andra växeln utan att trycka på gasen börjar det hacka och gnissla..som om motorn börjar "röra" sig.
Är dethär vanligt? Finns det att köpa nya någonstans och hur invecklat är det att byta? Måste motorn loss?
/Andreas
Motor/gummi?
-
andy40
- Bilmodell: Skoda Felicia 1.3 1999
- Kontakt:
-
855
- Bilmodell: Skoda Pickup
- Kontakt:
Sv:Motor/gummi?
Har du 1,3 mpi motorn så sitter det 3st motorkuddar. och ja, motorn måste iallafall upp lite. Går ju att stötta upp med en bra domkraft mitt under.
-
andy40
- Kontakt:
Sv:Sv:Motor/gummi?
Ok. jag hittade en bild i boken där det stod att det är "transmission left hand mounting" Alltså växellådansfastsättning?
När jag skuffar bilen fram och tillbaka med växel i rör det sig, och gnisslar. Jag oljade det så ljudet försvann men knyckandet är kvar. Undrar var man får en sån del eller kan jag bara sätta något gummi och kila fast det?
När jag skuffar bilen fram och tillbaka med växel i rör det sig, och gnisslar. Jag oljade det så ljudet försvann men knyckandet är kvar. Undrar var man får en sån del eller kan jag bara sätta något gummi och kila fast det?
-
Malte
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Motor/gummi?
Allt går väl att laga provisoriskt.
Men du bör nog be någon se på det, som vet hur det skall se ut först.
Men du bör nog be någon se på det, som vet hur det skall se ut först.
-
andy40
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Motor/gummi?
Ok jag skall föra den och visas. Tackar för inläggen!