Hejsan svejsan,
Kom ut till bilen som stod parkerad längs med gatan och upptäckte att någon klippt min sidospegel på förarsidan, shit happens!
Bilen i fråga är en Octavia 2006, den har eluppvärmda, elektriskt styrda sidospeglar med inbyggd blinkers och kåpan är lackad i färgkod 9598..
Min spegel jag har idag har 7st kablar!
2st till värmen
2st till blinkers
3st till motorn/motorerna
Jag har kollat lite på bildelsbasen och hittat en spegel i rätt färg och allt, MEN MEN MEN, den har 8st kablar och är från 2005..
Någon som vet vad den där sista kabeln gör? Hur ser kontakten ut i dörrsidan? Är det typ en 12 polig kontakt fast man bara använder 6/7/8/12 kablar som har sin bestämda plats för sin funktion?
Dvs, om jag köper den här 8 kabliga spegeln och jackar in den i kontakten så kommer jag få tillbaka alla dom funktioner jag hade innan? Värme, justering, blinkers.. Men att den sista funktionen min bil inte är utrustad för givetvis inte kommer fungera?
Eller är det så tokigt att motorerna i den äldre spegeln kräver 4 kablar? och jag därmed är rökt? Fast jag har sett 8 kabliga speglar i nyare årsmodeller på bildelsbasen också..
Kanske någon form av tempgivare? fuktgivare? regngivare?
Någon här som besitter bra information om våra fina speglar må tro? :D Tack på förhand..
Backspegel, kablar?
-
KjellTimell
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Backspegel, kablar?
Jag hade en 2006:a, den hade instegsbelysning i backspeglarna som tändes när man öppnade dörren, kanske kabel till en sådan spegel du hittat?
-
KjellTimell
- Kontakt:
Sv:Sv:Backspegel, kablar?
Okej, är det markbelysning? Som lyser rätt ner i backen du talar om?
Någon som har koll på nypriset på komplett sidospegel?
Alternativt kåpan som är lackad, ifall man hittar en vettig spegel i fel färg, så kan man komplettera den med ny kåpa.
Alternativt kåpan som är lackad, ifall man hittar en vettig spegel i fel färg, så kan man komplettera den med ny kåpa.
-
KjellTimell
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Backspegel, kablar?
Den här kåpan som sitter på indisdan som döljer skruvarna till speglarna, kan man plocka bort den UTAN att riva hela dörrsidan?
Eller komemr jag åka på att riva dörrsidan för att riva kåpan för att komma åt 3 torx?
Eller komemr jag åka på att riva dörrsidan för att riva kåpan för att komma åt 3 torx?
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Backspegel, kablar?
[quote]Okej, är det markbelysning? Som lyser rätt ner i backen du talar om?
Alternativt kåpan som är lackad, ifall man hittar en vettig spegel i fel färg, så kan man komplettera den med ny kåpa.[/quote]
Ja, det stämmer.
Alternativt kåpan som är lackad, ifall man hittar en vettig spegel i fel färg, så kan man komplettera den med ny kåpa.[/quote]
Ja, det stämmer.
-
KjellTimell
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Backspegel, kablar?
Någon som vet hurvida man måste släppa på hela dörrsidan för att komma åt skruvarna till spegeln?
Eller kan man få bort den lilla kåpan som gömmer skruven ändå?
Tack på förhand
Eller kan man få bort den lilla kåpan som gömmer skruven ändå?
Tack på förhand