Upptäckte en till dålig grej idag :(
Passagerare fönstret fram, man måste trycka på knappen 4 ggr för att stänga fönstret.. Den går lixom som i 4 lägen.. Men på förstasidan kan man bara hålla in knappen o fönstret stänger sig.
Sen höll jag in dörröppnings knappen på fjärren, alla fönster öppnades.. Sen höll jag in lås knappen men då gick just den rutan inte upp heller...
Vad fan kan det vara? Ngn databox el ngt i dörren?
Med vänlig hälsning,
Micke
Fönster/dörr-problem
-
Skyboy83
- Bilmodell: Skoda Octavia Elegans
- Kontakt:
-
Blåbäret
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Fönster/dörr-problem
Jag är säker på att felet sitter i dörren och inte i elektroniken.
Det sitter ju klämskydd på elhissarna i alla dörrar, ifall ett finger kommer i kläm så ska elhissen stanna utav motståndet innan det har hunnit bli någon alvarlig kroppsskada, och ifall rutan har hamnat något snett av någon anledning så går det väl trögare att hissa upp den så att klämskyddet aktiveras oavsiktligt.
Men jag vet inte hur man kalibrerar om klämskydden eller justerar rutorna, du får nog lov att fråga en Skoda verkstad.
Det sitter ju klämskydd på elhissarna i alla dörrar, ifall ett finger kommer i kläm så ska elhissen stanna utav motståndet innan det har hunnit bli någon alvarlig kroppsskada, och ifall rutan har hamnat något snett av någon anledning så går det väl trögare att hissa upp den så att klämskyddet aktiveras oavsiktligt.
Men jag vet inte hur man kalibrerar om klämskydden eller justerar rutorna, du får nog lov att fråga en Skoda verkstad.
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Fönster/dörr-problem
Om klämskyddet löst ut återställer man det genom att hålla kvar fönsterhisknappen i "stängläge" några sekunder när fönstret är helt stängt, sedan ska rutan stängas automatiskt igen.
Men det kan ju också vara rutorna som går trögt i spåren, det gjorde det på min förra Octavia -06:a, sprayde listerna med silikonspray sedan gick det bättre.
Men det kan ju också vara rutorna som går trögt i spåren, det gjorde det på min förra Octavia -06:a, sprayde listerna med silikonspray sedan gick det bättre.
-
Skyboy83
- Bilmodell: Skoda Octavia Elegans
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Fönster/dörr-problem
Hej Bengt.
Tack för tipset, ska försöka kolla det i helgen.
Bilen har ståt i säkert 1 år innan jag köpte den så det har nog blivit lite korrosion där inne, får spraya med med silikonspray och fetta in saxarna lite.
Någon som vet hur man tar bort dörrsidorna utan att ha sönder allt?
Tack för tipset, ska försöka kolla det i helgen.
Bilen har ståt i säkert 1 år innan jag köpte den så det har nog blivit lite korrosion där inne, får spraya med med silikonspray och fetta in saxarna lite.
Någon som vet hur man tar bort dörrsidorna utan att ha sönder allt?
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Fönster/dörr-problem
Jag tog inte loss dörrsidorna, utan sprayade listerna i fönsterramen där man kommer åt.