Inre handtag på förardörr lossnat.

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
Duvbergarn
Bilmodell: Skoda octavia
Kontakt:

Inre handtag på förardörr lossnat.

Inlägg av Duvbergarn »

Tjena! :)
Det är så att handtaget på insidan av dörren small av på insidan dörrpanelen när ja skulle uppna bilen en dag. Det va runt 25-30 minus å ja hörde/kände att de va nå plast på insidan som gick av. min fråga nu, hur får ja lös dörrsidan? har haft löst alla muttrar å försökt lyfta av den men det är som om den fortfarande sitter fast mitt på dörren. vet inte om man vågar "bryta upp" handtaget som sitter där, eller är det bara gammal hederligt våld som duger?
Tacksam för svar, behöver verkligen hjälp!
MVH Jonas. :)
weezer
Kontakt:

Sv:Inre handtag på förardörr lossnat.

Inlägg av weezer »

Hände min sambo på vår octavia i förra veckan! Kallt då åxo. 380:- kostade det att laga på mekanum. Bytte ngn fönsterhiss- tillsats typ.
Malte
Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
Kontakt:

Sv:Sv:Inre handtag på förardörr lossnat.

Inlägg av Malte »

Skoda Forum v2.2!
Forum : Skoda Octavia
Ny tråd | Sök i forumet | Tillbaka

Skodaklubben.com - Ämne : Hur få bort dörrsidan?

Skrivet av : martin adolfssn (malte74). Datum : 825 dagar sedan.
--------------------------------------------------------------------------------
Hej!
Elhissen höger bak funkar inte, och inte heller centrallåset i den dörren. Vidare så skramlar det likte i dörren. Jag plockade bort bältet och plasten över b-stolpen men kontaktstycket ut i dörren satt som det skulle. Jag gick dock bet på att få bort dörrsidan.. Alla skruvar lossades, samt plasten vid knappen för elhissen så att den kunde kopplas loss men det sitter..
Plasten över öppningsspaken, ska den tas bort? Jag har bänt lite med det känns soim att den kommer att gå sönder innan den släpper.. Sitter det fler skruvar förutom de i sidor och underkant? En liten beskrivning över förfarandet vore grymt tacksam..
Mvh

.: Svara :. .: Citera :.

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Hur få bort dörrsidan?

Skrivet av : Otto Frings (frings). Datum : 825 dagar sedan.
--------------------------------------------------------------------------------
Köp Haynes reparationshandbok. De 249 kr den kostar betalar sig snabbt om man gör det själv.

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Hur få bort dörrsidan?

Jo, det är säkerligen en bra affär i långa loppet men det lär dröja någon vecka innan jag är på ett ställe där den kan finnas (lär ta ett gäng dagar även om jag beställer den på nätet) och jag hade planerat att fixa lite i dörren i helgen. So..point taken, men jag vore likväl tacksam om någon med kunskapen vill sprida den..
M

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Sv:Hur få bort dörrsidan?

Skrivet av : Jimmy Bull (Warrior). Datum : 825 dagar sedan.
yttre delen av avlånga handtaget på dörren är som en kåpa,,den kan sitta som fan, men det är bara att bända med en mejsel, själv använder vi plast mejslar så vi inte förstör handtaget för mycket

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Sv:Sv:Hur få bort dörrsidan?

Skrivet av : Jimmy Bull (Warrior). Datum : 825 dagar sedan.
Just ja, det är bara skruvarna på sidorna och under dörren som ska bort + då skruven bakom handtaget

Skodaklubben.com - Ämne : Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur få bort dörrsidan?

stort tack, då förstår jag varför det inte ville släppa trots att skruvarna runt om var borttagna.
tack!

.: tillbaka :.
Malte
Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Inre handtag på förardörr lossnat.

Inlägg av Malte »

Söken är din bästa vän. Ovan ett exempel, finns massa info bara du letar lite !
Duvbergarn
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Inre handtag på förardörr lossnat.

Inlägg av Duvbergarn »

jo jag leta ett tag men hitta inge som hjälpte mig just så gjorde en egen tråd istället! :) Men fick till problemet iallafall. handtaget hade bara hakat av sig på baksidan panelen så det vart inte dyrt eller mödosamt, det va skönt att de gick lätt!
Skriv svar