Säkring tilllarm?

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
PTR
Bilmodell: BMW 318i
Kontakt:

Säkring tilllarm?

Inlägg av PTR »

Min Octavia -98 har problem med sitt standard DEFA-larm och enligt uppgift (ny bil) så är säkringen till larmet borttaget.

Enligt DEFA-400 dekalen är larmets säkring nr 30 (25 A cigaretttändare enligt schemat). Men den sitter på plats...

För övrigt verkar schemat i instruktionsboken inte stämma - kritiska säkrinngsplatser är tomma! Finns det ett uppdaterat schema?

Vilken säkring tror ni larmet är på?

MVH/Peter
JFK
Bilmodell: Passat
Kontakt:

Sv:Säkring tilllarm?

Inlägg av JFK »

Du har med största sannolikhet två larm i bilen;
originallarmet (som inte är godkänt i Sverige),
och ditt DEFA-larm (som är godkänt).

Vad är det som krånglar?
Skicka mig ett mail så kanske vi kan reda ut det...

/ JFK
PTR
Bilmodell: BMW 318i
Kontakt:

Sv:Sv:Säkring tilllarm?

Inlägg av PTR »

Saknar svar. Är det någon som känner till hur säkringsschemat verkligen ser ut? Och speciellt vilken säkring som larmet är kopplat till (DEFA som var standard -98)?
Tobbe80
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Säkring tilllarm?

Inlägg av Tobbe80 »

Defa är ej orginallarm, det e VAG produkt, du kan därmot ha DEFA utöver orginal, dom flesta valde detta då ej -98 hade fjärröppning.

Jag kan säkert ordna fram kretsschema till dig, monterar själv larm och brukar dra extra säkring 15A, brukas monteras i närhet av larmcentral/elcentral, vid pedalställ, kolla där....
leifi

Sv:Säkring tilllarm?

Inlägg av leifi »

Har själv Skoda octavia 97/98 och problem med Defa larmet förut. Vad har du för problem med larmet? Du kanske har samma problem som jag fick. larmet gick i baklås och fjärrkotrollerna fungerade inte.
jamur
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Inlägg av jamur »

Heej :D
skulle du kunna hjälpa mig, jag har stött på samma problem som du skriver, (har oxå en skoda 98) skulle vara evigt tacksam ifall du skulle kunna skicka till mig å säga hur jag kan lösa detta problem
Mvh Elias
Primell
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Inlägg av Primell »

Har också problem med min Octavia 99/00. Larmet går i baklås man kan låsa upp förardörren med nyckel men larmet stängs inte av och fjärrkontrollerna fungerar ej. Hur har ni löst det? Tack som för svar.
K-n.I.Röfvén
Bilmodell: Aldrig mer Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Säkring tilllarm?

Inlägg av K-n.I.Röfvén »

För att stänga av larmet vid vanlig manuell nyckelöppning så ska nyckeln sättas i tändnindslåset och vridas till tändläget har jag för mig.
Det hjälper inte dig med fjärravstängningen men bilen blir nog körbar ändå.
skallie
Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Säkring tilllarm?

Inlägg av skallie »

[quote]För att stänga av larmet vid vanlig manuell nyckelöppning så ska nyckeln sättas i tändnindslåset och vridas till tändläget har jag för mig.
Det hjälper inte dig med fjärravstängningen men bilen blir nog körbar ändå.[/quote]
Fabriksinstallerat larm ska stängas av (om låskista och kablar i dörr är hela) om man låser upp med nyckel, men man måste slå på tändningen inom ca 10??? sekunder annars går larmet igång
Skriv svar