Hej jag undrar om nån som vet hur man gör air bag lampan lyser hela tiden.. ge tipsa skulle jag tacka..
jag är glad om ni skickar maila till mig hur man gör med lampa lyser hela tiden.
// Alias
problem air bag
-
Alias
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
Malte
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
- Kontakt:
Sv:problem air bag
Läs av felcoder ! Har du tur är det bara att radera ! Felcod läsare av något slag erfodras !
-
adandersson
Sv:Sv:problem air bag
Hustruns Oktavia hade samma problem. Fick kontrollerat vad för fel det var. Det visade sig att det var sido airbagen som var boven. Problemet då var att kabeln till förarsätet hade gett upp p.g.a. att i samband med besparing hade den gjorts så kort som det var möjlig. Då även jag använder mig av bilen ibland så ställde vi in sättet olika. Efter ett visst antal sådana förskjutningar så gav kabeln upp. En ny kabelstam kostade över 7000 kr. Vanlig åtgärd annars är att koppla bort airbag lampan eller parallell koppla den med oljetrycklampan. Vi tyckte det var viktigt att kontrollera var felet låg så att det inte var frågan om airbagen i ratten och att den inte kunde utlösas av någon annan anledning.
-
fabbe1
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:problem air bag
Helt otroligt 7000 för en kabel, jag har i hela mitt arbetsliv jobbat med kablar, var det verkligen inte mögligt att reparera kabeln?
Tony
Tony