Hej!
Efter en veckas skidresa så startade jag upp min pickup och skulle ut och köra, den startade perfekt och går bra på tomgång, men den går helt plötsligt väldigt slött (slöare än vanligt) kommer knappt upp i 80 oavsett hur lång tid jag har på mig. Någon som har något idé vad det kan bero på? Pumpen? Kan någon cylinder lagt av? vad annars?
Tacksam för tips!
Peter :-)
Min skoda pickup -98 Diesel slö
-
pbl
- Bilmodell: Skoda pickup 1,9D
- Kontakt:
-
thisismycurse
- Bilmodell: 1.9d pick up
- Kontakt:
Sv:Min skoda pickup -98 Diesel slö
Tja.
Jag hade ett liknande problem och trodde att remmen till pumpen kuggat över, men icke. Bytte bränslefilter och sen gick den så fint så. Min gick inte heller över 80 och blev det uppförsbacke så var det max 40. Så kolla så att markeringarna på pumpen och kammen står lika och gör dom det så kan du byta filtret. Eller så kan det vara så att den drar tjuvluft. Kan vara någon slang som inte sitter fast som den ska. Där har du några tips iallafall ;-)
Jag hade ett liknande problem och trodde att remmen till pumpen kuggat över, men icke. Bytte bränslefilter och sen gick den så fint så. Min gick inte heller över 80 och blev det uppförsbacke så var det max 40. Så kolla så att markeringarna på pumpen och kammen står lika och gör dom det så kan du byta filtret. Eller så kan det vara så att den drar tjuvluft. Kan vara någon slang som inte sitter fast som den ska. Där har du några tips iallafall ;-)