[quote]Otroligt många frågor kring ditt bromsrörs bytande :-)
Hur går det för dig, har du fått dit något rör ännu ?
Bromsrörsnipplar kan du köpa i princip vid alla bilreservdels ställen.
Mekonomen Meca Autoexperten och så vidare ![/quote]
Haha ja det är ju det, just nu har jag inte bytt några rör än. Ska göra det nästa helg hade jag tänkt men sen upptäckte jag att jag av någon underlig anledning köpt på tok för lite nipplar (vet inte hur jag tänkte) så måste köpa fler innan jag kan börja. Så det var därför jag undrade om man kunde köpa det på andra ställen än biltema. Eftersom vi inte har biltema här i stan (ännu) Men kan man köpa nipplar styckvis/parvis på mekonomen eller har dom bara "paketpris" ? :)
Bromsrör
-
JohnnyF87
- Bilmodell: Skoda Felicia Kombi
- Kontakt:
-
Malte
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bromsrör
:-) styckvis !
-
JohnnyF87
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bromsrör
[quote]:-) styckvis ![/quote]
Perfekt! Försökte kolla på mekonomens hemsida, men där hittade jag inga styckvis utan bara en hel låda med alla möjliga i, men det är ju lite onödigt att köpa det när man bara ska ha några stycken :P
Perfekt! Försökte kolla på mekonomens hemsida, men där hittade jag inga styckvis utan bara en hel låda med alla möjliga i, men det är ju lite onödigt att köpa det när man bara ska ha några stycken :P
-
Malte
- Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bromsrör
Ja tänk vad enkelt det kunde varit om du gjort som du fick tips om tidigare i tråden. Köpt färdig bockade med rätt längd o nipplar vid VAG (skodahandlaren) billigt oxå !
-
JohnnyF87
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bromsrör
Hur många bromsrörsnipplar behövs det om man ska byta fram yttre båda sidor samt tvärgående bak? 6 eller 8 st ? :P