Audience
-
redshift
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Audience
Har haft problem med att stereon drar ur batteriet på min -05 Octavia. Nu fick jag tag på en ny Audience och monterade den, allt funkar men det kommer inget ljud ur högtalarna. Någon som vet vad problemet kan vara?
-
redshift
- Kontakt:
Sv:Audience
Svarar själv!
Problemet är Can-bus. Stereon vet inte att det finns ett slutsteg och var tvungen att programmeras om. Nu funkar den och jag kopplade samtidigt in ett aux uttag så det blev extra bra!
Problemet är Can-bus. Stereon vet inte att det finns ett slutsteg och var tvungen att programmeras om. Nu funkar den och jag kopplade samtidigt in ett aux uttag så det blev extra bra!
-
NiicksP
- Bilmodell: Skoda octavia elegance 05 - Edition 100
- Kontakt:
Sv:Sv:Audience
Hejsan har precis köpt en Skoda Octavia Elegance 05 med stereo anläggningen Audience med 6cd växlare och undrar hur du gjorde för att fixa fram AUX ingången?
Med vänlig hälsning, Niklas
Med vänlig hälsning, Niklas
-
redshift
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Audience
På den tidigare stereon fanns ingen aux utgång men däremot på den nya. Om du lossar stereon och tittar på kopplingsschemat som sitter på ovansidan så kan du se om det finns uttag för aux. Om det finns det så är det tre kontakter som du får koppla aux sladden till.
-
NiicksP
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Audience
Okej, tack men är nybörjare på sånt här och är min första bil hur ska jag gå tillväga för att lossa radion den sitter ju inbyggt i bilen.
tack på förhand
mvh Niklas
tack på förhand
mvh Niklas
-
redshift
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Audience
På sidan av radion, uppe och nere, höger och vänster sitter det plastbitar som du petar bort. Under sitter det Torxskruvar. Skruva bort dem och dra ut radion. Om den trilskas med plast ramen så tar du en mejsel och sprätter lös den lite försiktigt i överkant där radion sitter.
-
NiicksP
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Audience
Tack igen ska
-
NiicksP
- Kontakt:
Audience
[quote]Tack igen ska[/quote] testa det i eftermiddag!
Vad behöver man köpa för sladd/sladdar om det skulle vara så att det finns Aux på baksidan av stereon för antar att det inte sitter en 3.5mm sladd där bak. :P
Mvh Niklas
Vad behöver man köpa för sladd/sladdar om det skulle vara så att det finns Aux på baksidan av stereon för antar att det inte sitter en 3.5mm sladd där bak. :P
Mvh Niklas
-
NiicksP
- Kontakt:
Audience
Fanns ingen AUX på kopplingsschemat, kan det vara för att den har Cd växlare x6? Någon som vet hur jag ska göra för att kunna fixa AUX då?
P.S. Har någon en stereo som funkar i Skoda Octavia 05 med AUX tillgång till att kunna koppla in AUX bakom stereon?
tack på förhand!
P.S. Har någon en stereo som funkar i Skoda Octavia 05 med AUX tillgång till att kunna koppla in AUX bakom stereon?
tack på förhand!
-
redshift
- Kontakt:
Det är den nyare Audiencen som har aux ingång tro jag. Finns det inte med på kopplingsschemat tror jag inte att du kan koppla in det.
-
redshift
- Kontakt:
Det är den nyare Audiencen som har aux ingång tro jag. Finns det inte med på kopplingsschemat tror jag inte att du kan koppla in det.
-
NiicksP
- Kontakt:
Audience
Nee verkar inte som det, tack vare det där Cd Växlaren x6.. Finns det någon som har en stereo med tillgång till AUX där bak till salu eller tips på vart man skulle kunna hitta en sådan?
Eventuellt ett rekommenderad 2din stereo från annan tillverkare?
tack igen!
Eventuellt ett rekommenderad 2din stereo från annan tillverkare?
tack igen!