cigaretteluttag

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia.
Oktavia
Bilmodell: Skoda Octavia

cigaretteluttag

Inlägg av Oktavia »

Jaha, då har jag hitta en ny egenhet med Skoda Octavia. Cigaretteluttag stängs inte av när man tar ut nyckeln. Har aldrig haft en bil som fungerar på detta sättet.

Centrallåset har ju också sin egenhet att den låser dörrarna efter ett tag om man öppnar enbart en passagerardörr och inte förardörren.
winston
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:cigaretteluttag

Inlägg av winston »

Jag tycker det är två bra egenheter. Jag har en 12 volts kylbox och den kan man ha påslagen i flera timmar utan problem även när inte motorn går
micro87
Bilmodell: Skoda Octavia L&K 2001
Kontakt:

Sv:Sv:cigaretteluttag

Inlägg av micro87 »

Centrallåset ska dock inte låsa sig om du bara öppnar en passagerardörr. Tänds innerbelysningen när du öppnar passagerardörren? Om inte så är det snarare en trasig kontakt/sensor. Har detta problem med den främre passagerardörren på min bil. Öppnar jag någon av de bakre passagerardörrarna så tänds belysningen och centrallåset låser sig ej.
Oktavia
Bilmodell: Skoda Octavia

cigaretteluttag

Inlägg av Oktavia »

Jag gillar inte det, för glömmer man kylväska så lär inte bilen gå att starta dagen där på. Men det är vad jag tycker, och på Volvo, Nissan, Mazda är cigarretuttaget avstängt när man tar ut nyckel iallafall på de bilar jag har ägt.

När det gäller fjärrlåset kan det nog stämma lampan har varit lite glapp men det har jag fixat.

Men det finns fler som har haft problem med detta.

http://lm.bloggplatsen.se/2010/04/05/2787182-oppet-brev-till-en-stangd-skoda/
Malte
Bilmodell: Skoda Yeti 4wd Experiens
Kontakt:

Sv:cigaretteluttag

Inlägg av Malte »

Problem med dörrlåsen är inte helt ovanligt.
Men funkar allt så låser inte bilen själv om någon av dörrarna har varit öppnad.
Tyvärr sitter brytaren inbyggd i lås kistan så hela låset i respektive dörr måste bytas.
Vilka lås som eventuellt är defekta går att läsa av i felminnet med lämplig diagnosutrustning.
Är man lite händig så kan man koppla om eluttagen så ström finns när man vill !
Skriv svar