Vatten på kupégolvet
-
fabia08
- Bilmodell: Skoda Fabia Elegance
- Kontakt:
Vatten på kupégolvet
Har en Fabia 2005 som det kommer in lite vatten i på kupégolvet både framme och bak. Känt fel? Någon som har tips på var man hittar läckagepunkt?
-
Dede
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.8T
- Kontakt:
Sv:Vatten på kupégolvet
Fram kan jag inte svara på men bak hade vi på vår 2004.
Jag följde en video på Youtube och nu verkar den hålla tätt.
http://www.youtube.com/watch?v=2MMRjCZBHfY
Jag följde en video på Youtube och nu verkar den hålla tätt.
http://www.youtube.com/watch?v=2MMRjCZBHfY
-
fabia08
- Bilmodell: Skoda Fabia Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Vatten på kupégolvet
Tack föär snabbt och bra svar!!!!!
Det var läckage där.
Det var läckage där.
-
JohanLiljegren
- Bilmodell: Octavia -08 och Fabia -07
- Kontakt:
Sv:Vatten på kupégolvet
Efter att min Fabia -07 stått oanvänd på flygplatsparkeringen i två veckor luktade det död och förbannelse när jag öppnade bilen. Det hade regnat en del och det hade gosat till sig ordentligt på bakre golvmattan.
Efter lite diskussioner med den lokala Skoda-återförsäljaren tog de på sig att fixa det (täta dörrarna) samt att plocka ur och mögelsanera hela bottenmattan.
Enligt återförsäljaren var det ett ganska vanligt fel som drabbat större delen av VW-koncernen under en tid.
Efter lite diskussioner med den lokala Skoda-återförsäljaren tog de på sig att fixa det (täta dörrarna) samt att plocka ur och mögelsanera hela bottenmattan.
Enligt återförsäljaren var det ett ganska vanligt fel som drabbat större delen av VW-koncernen under en tid.
-
Sardonic
- Bilmodell: Superb
- Kontakt:
Re: Vatten på kupégolvet
Har också läckage på Fabian 2007. Kommer in vatten bak genom dörren. Har följt videon där dom tätar och även en annan som gör extra dräneringar hål i listen runt dörrarna. Men inget hjälper. Kommer fortfarande in från dörrarna.
Någon som har mer tips?
Någon som har mer tips?