Tror jag har ställt frågan förut, men då svarade många hur långt deras Octavia gått. Jag undrar alltså hur långt vi fått våra pickuper att rulla?
Min har gått 29.400, skärmkanter bak, karossidor ovan tröskel, dämparfästen och en framskärm byttes -07, trösklarna -11 och -12.
Tröskelproblemen tror jag till stor del härrör från att dräneringshålen blev tilltäppta när VAG började spruta underredena med PVC. Dessutom är det ju något slags ventilationsgaller i dörrgången, detta kan ju bara vara till nackdel.
Mekaniskt har inte speciellt mycket hänt, oljebyte har skett med bra olja ca vartannat tusen mil, en koppling, en lastkännande ventil, ett par bromsok och en packbox till pumpen har åtgått sedan -05.
Mätarställning?
-
Haagbard
- Bilmodell: Pickup
- Kontakt:
-
Haagbard
- Bilmodell: Pickup
- Kontakt:
Sv:Mätarställning?
[quote]Mekaniskt har inte speciellt mycket hänt......[/quote]
Det straffade sig redan samma dag. Årets första åskskur kom, igår sätter jag mig i bilen, indikeringslampa för dimljus (fram) och bakrutevärme lyser.......vilket jag ingetdera har. Halvljus går igång direkt motorn startas, helljus går att växla till direkt utan att behöva slå på lyset. Vindrutetorkarna går lite som dom vill, slår alltid 2-3 ggr extra efter avstängning. Intevall kan övergå i kontinuerlig torkning, för att plötsligt bli intervall igen.
Hörde att det pös och fräste på passagerargolvet, trodde det var en Troca som låg där och läckte, nej givetvis var det reläplattan som var full i vatten. Fällde ner den så den fick rinna tom, fräsandet och värmen fortsatte hela kvällen.
Ställde in bilen i garaget, slog på avfuktare OCH kopplade loss batteriet. Imorgon är en annan dag!
Det straffade sig redan samma dag. Årets första åskskur kom, igår sätter jag mig i bilen, indikeringslampa för dimljus (fram) och bakrutevärme lyser.......vilket jag ingetdera har. Halvljus går igång direkt motorn startas, helljus går att växla till direkt utan att behöva slå på lyset. Vindrutetorkarna går lite som dom vill, slår alltid 2-3 ggr extra efter avstängning. Intevall kan övergå i kontinuerlig torkning, för att plötsligt bli intervall igen.
Hörde att det pös och fräste på passagerargolvet, trodde det var en Troca som låg där och läckte, nej givetvis var det reläplattan som var full i vatten. Fällde ner den så den fick rinna tom, fräsandet och värmen fortsatte hela kvällen.
Ställde in bilen i garaget, slog på avfuktare OCH kopplade loss batteriet. Imorgon är en annan dag!
-
andreas1
- Bilmodell: Skoda. pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Mätarställning?
23600 mil 1,3 00a
har inte haft den så länge men bytat hittils.
kamkedja
dragkrok (rostat sönder totalt)
alla drivknutsdamasker
spindelled
Silikon i rutlisten på vindrutan.
Har idag en av få pickuper som inte läcker in en droppe vatten.
Pendlar 10 mil om dagen o är sjukt nöjd över bilen.
Beräkningen är att den iallafall ska gå tills mätaren slår över till 30,000 ..
har inte haft den så länge men bytat hittils.
kamkedja
dragkrok (rostat sönder totalt)
alla drivknutsdamasker
spindelled
Silikon i rutlisten på vindrutan.
Har idag en av få pickuper som inte läcker in en droppe vatten.
Pendlar 10 mil om dagen o är sjukt nöjd över bilen.
Beräkningen är att den iallafall ska gå tills mätaren slår över till 30,000 ..
-
andreas1
- Bilmodell: Skoda. pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Mätarställning?
Dåligt med svar i denna tråd...
Uppdaterar min. 26100 mil i skrivande stund.
Sen sist har den bara rullat helt felfritt.
Uppdaterar min. 26100 mil i skrivande stund.
Sen sist har den bara rullat helt felfritt.