Startproblem ibland

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
saraelin
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Startproblem ibland

Inlägg av saraelin »

Hejsan!
Har en Felicia 1,3 -00 som har sina egenheter ,"hon" har i skrivandets stund rullat 9600 mil.

Problemet som nyligen uppkommit är att "hon ibland vid första start på morgonen knappt orkar starta och väl när hon startar så knackar hon på 1-2 cylinrar , rör man gasen så "dör"hon direkt!!

"Hon får stå där o "knacka en stund och efter hand när hon blivit varm så knackar hon på alla 4 cyl. och det är bara att tuta o köra som inget har hänt ... hon startar och går perfekt sedan under dagen!

Händer även i bland att hon startar direkt på morgonen också utan problem men då jag jobbar oregelbundet så kan hon bli ståendes still någon dag och då är hon nästan omöjlig attt få i gång ...

Har bytt T-stift , använt mig av K-sprit , STP svart flaska etc men utan resultat "hon fortsätter bråka med mig och jag kan inte lita på henne såå....

Har någon varit med om liknande?
Var kan jag felsöka eller om det sitter någon liten pryl någonstans som felar? Kanske är det något allvarligare fel?

mvh Christer
marile
Bilmodell: Skoda Felicia
Kontakt:

Sv:Startproblem ibland

Inlägg av marile »

Låter som min... Har ingen lösning..... Puffar upp denna lite...och hoppas på svar
Bojsan
Bilmodell: Skoda Fabia Combi Elegance
Kontakt:

Sv:Sv:Startproblem ibland

Inlägg av Bojsan »

Hade samma problem på min -00, numer såld. Den gick inte rent när när man startade och det var kallt, Lät som den gick på 3 cylindrar med för fet blandning. Varvade man upp den sakta så kom den sig och gick rent efter en liten stund.
andreas1
Bilmodell: Skoda. pickup
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Startproblem ibland

Inlägg av andreas1 »

Vad säger felsökningsdata?
Provat byta tempgivare? Den signalerar till boxen hur mycket bensin där ska komma.
Spridare el spridartätning som läcker.
Sliten lambda.
Min betedde sig oxå märkligt vid köp.
Pendlande tomgång o körde jag o släppte gas dog den. O sen var den toksvår o starta.
Tanka lite diesel ett par ggr sen gick den kalas igen.
Dieael rensar spridare mm
Skriv svar