Startspärr
-
pappis
- Bilmodell: Skoda 1.3 -98 bensin
- Kontakt:
Startspärr
Hej har ett bekymmer då bilen stanna helt då generatorn brann upp då bilen över ladda så batteriet koka. Så bytte generator och alla säkringar som var gågna och relän. Bilen startar ej endå pumpen tyst. Då byte ja styrboxen och då funkar pump och bilen går igång och går 1-2 sek sen dör den och är så hela tiden. Är det start spärren som är problemet då för antar min gamla box är hel död. Så hur kopplar man förbi start spärren?
-
Dumle
- Bilmodell: Skoda Felicia
- Kontakt:
Sv:Startspärr
[quote]Hej har ett bekymmer då bilen stanna helt då generatorn brann upp då bilen över ladda så batteriet koka. Så bytte generator och alla säkringar som var gågna och relän. Bilen startar ej endå pumpen tyst. Då byte ja styrboxen och då funkar pump och bilen går igång och går 1-2 sek sen dör den och är så hela tiden. Är det start spärren som är problemet då för antar min gamla box är hel död. Så hur kopplar man förbi start spärren?[/quote]
Kodas om eller limma fast nyckeln till den nya boxen i närheten av tändningslåset.
Kodas om eller limma fast nyckeln till den nya boxen i närheten av tändningslåset.
-
andreas1
- Bilmodell: Skoda. pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Startspärr
Antar att du ej har nyckel till nya boxen?
Har du det e det bara o sära på nyckelen o sätta över det lilla chippet till org nyckel.
I övrigt kan jag bara säga att det går några kablar till spärren till tändlåset
Någon/några ska kopplas ihop.
Har aldrig gjort det på en skoda
Har du det e det bara o sära på nyckelen o sätta över det lilla chippet till org nyckel.
I övrigt kan jag bara säga att det går några kablar till spärren till tändlåset
Någon/några ska kopplas ihop.
Har aldrig gjort det på en skoda