Luftning av kylsystem 1.3L
-
chrippavolvoxd
- Bilmodell: Skoda Pickup 1,3
- Kontakt:
Luftning av kylsystem 1.3L
Ja, hur går man tillväga? Temperaturen spökar ibland så tänkte pröva lufta. Tacksam för svar!
-
andreas1
- Bilmodell: Skoda. pickup
- Kontakt:
Sv:Luftning av kylsystem 1.3L
Dom luftar sig själv. Spökar tempen ibland är det något annat.
Dålig givare
Dålig termostat
Vattenpump
Topplockspackning
Igensatta kanaler
Dålig givare
Dålig termostat
Vattenpump
Topplockspackning
Igensatta kanaler
-
chrippavolvoxd
- Kontakt:
Sv:Sv:Luftning av kylsystem 1.3L
[quote]Dom luftar sig själv. Spökar tempen ibland är det något annat.
Dålig givare
Dålig termostat
Vattenpump
Topplockspackning
Igensatta kanaler
[/quote]Där ser man. Problemet jag har är att motorn går till 110C när man kör från det att motorn är kall, sedan sjunker den till 90C efter typ 10 sek.
Dålig givare
Dålig termostat
Vattenpump
Topplockspackning
Igensatta kanaler
[/quote]Där ser man. Problemet jag har är att motorn går till 110C när man kör från det att motorn är kall, sedan sjunker den till 90C efter typ 10 sek.
-
andreas1
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Luftning av kylsystem 1.3L
Du har inte för lite vatten i behållaren?
Annars skulle jag tro din termostat är defekt.
Kolla vilken du har innan du köper ny för det är blandat vilt med vad där sitter.
Glykol antar jag du har i?
O du har inte gjort något med kylsystemet nyligen? Dom tar någon vecka innan dom fått ur all luft.
Och värmen i bilen är bra? Har för mig den ska vara 80 grader i utblåset på full värme
Kolla vilken du har innan du köper ny för det är blandat vilt med vad där sitter.
O du har inte gjort något med kylsystemet nyligen? Dom tar någon vecka innan dom fått ur all luft.
Och värmen i bilen är bra? Har för mig den ska vara 80 grader i utblåset på full värme
-
chrippavolvoxd
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Luftning av kylsystem 1.3L
[quote]Du har inte för lite vatten i behållaren?
Och värmen i bilen är bra? Har för mig den ska vara 80 grader i utblåset på full värme[/quote]Nej, expansionskärlet är fullt. Bytte hela termostathuset i somras, så det "borde" inte vara trasigt, men man vet ju aldrig. Jo jag håller på att spola rent det just nu, åkt med bara vatten i ett par dagar. Ska tömma systemet och fylla på med glykol senare idag.
Och värmen i bilen är bra? Har för mig den ska vara 80 grader i utblåset på full värme[/quote]Nej, expansionskärlet är fullt. Bytte hela termostathuset i somras, så det "borde" inte vara trasigt, men man vet ju aldrig. Jo jag håller på att spola rent det just nu, åkt med bara vatten i ett par dagar. Ska tömma systemet och fylla på med glykol senare idag.
-
andreas1
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Luftning av kylsystem 1.3L
Spola genom o töm systemet så gott det går.
Sen startar du bilen o kupevärme på max o häller sakta i vatten/glykol.
Då kommer mesta luften ur systemet.
Då kommer mesta luften ur systemet.
-
chrippavolvoxd
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Luftning av kylsystem 1.3L
[quote]Spola genom o töm systemet så gott det går.
Då kommer mesta luften ur systemet.[/quote]Jaha, jag hällde i 4 liter, sedan stannade jag motorn och hällde i resterande 2. Blir det inte bättre får jag köpa nytt termostathus (billigare än jag trodde, kosta typ 2-300) och göra så som du skrev. :)
Då kommer mesta luften ur systemet.[/quote]Jaha, jag hällde i 4 liter, sedan stannade jag motorn och hällde i resterande 2. Blir det inte bättre får jag köpa nytt termostathus (billigare än jag trodde, kosta typ 2-300) och göra så som du skrev. :)