Fönsterhissar -08
-
Hallbergarn
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Fönsterhissar -08
Började i höstas med att fönsterhissarna (alla 4 ) stundtals slutade fungera. Efter ca. 3-5 månader så har sedan alla slutat fungera konstant. Inga säkringar har gått. Vet inte om detta fel är okey på en relativt ny bil. Är det ett vanligt fel. Hade för ett år sedan en bältessträckare-laddning i förarsätet som behövde bytas. I övrigt inget fel. Igår gick båda halv/helljusen samtidigt. Samband ? Garantier .?tacksam för ngt svar/Mattias
-
Biggles78
- Bilmodell: Audi
- Kontakt:
Sv:Fönsterhissar -08
Hej!
Har samma problem, lämnade in på felsökning. Visade sig vara kabelstammen som det är glapp i. Får se om jag orkar byta själv? Hur har du gjort?
Har samma problem, lämnade in på felsökning. Visade sig vara kabelstammen som det är glapp i. Får se om jag orkar byta själv? Hur har du gjort?
-
Hallbergarn
- Kontakt:
Sv:Sv:Fönsterhissar -08
hej såg ditt svar först idag. Hade också in på felsökning och han sa att det var styrenhet för fönsterhissarna som han skulle byta ? Vart ifrån och till var går kabelstammen som gäller fönsterhissarna isf ? Var ju ett tag sedan du skrev så har du fixat det och hur gick det ? ha det
-
Biggles78
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Fönsterhissar -08
Jo det är löst. Jag öppna gummit vid förar dörrens gångjärn och där var det kabelbrott. Fram med lödkolven och nu funkar det fint igen :)
-
Biggles78
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Fönsterhissar -08
Glömde även säga att mina framlysen började strula vid felsökningen. Jag drog ut kontakten till lyset och tillbaks och sen funka de igen?! Så något samband hade det....
-
Hallbergarn
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Fönsterhissar -08
Intressant...för där har det ju varit och dragits som tusan både av mig och verkstad (för att konstatera glapp kan jag tänka mig men risken är ju att skadan består och att han inte hittar felet. Borde ju vara lättare be honom börja där då (billigare om inte annat) har inte en aning om var styrenheten till fönsterhissarna sitter ?? Ha en bästhelg/M
-
robnet
- Bilmodell: Skoda Fabia 1,2 Elegance
- Kontakt:
Sv:Fönsterhissar -08
Hej. Har samma problem med fönsterhissar. Skoda verkstad säger att det är styrdonet som är trasigt och fick till svar att kostnaden kunde bli från 1.500 till "hur mycket som helst". Jag tycker att detta inte är ok som svar. Någon som varit med om liknaden eller har en lösning/kommentar.. Har bilen på service nu och har betalt 4.500:- för service och 1.500:- för felsökning, Bilen är en Skoda Fabia 08 som gått 7.300 mil