Hej!
jag har en skoda fabia kombi 2003. Kupefläkten ändra sig från kallt till varmt och det kvittar hur jag ställer in värmen i bilen.. det brukar oftas bli jätte varmt, men trycker jag på ac knappen så kommer det lite kallare luft.. men inte mycket!
körde in den till en verkstad för kolla problemet och han sa att han trodde att det var spjällmotorn temperaturen..
om det skulle vara spjällmortorn skulle jag inte få nåt värme i bilen har jag läst
Någon som har något tips vad det annars kan vara?
Tacksam för svar med vänliga hälsningar nick
kupefläkten ändra sig varm till kallt
-
nicke1996
- Bilmodell: Skoda fabia kombi 03
- Kontakt:
-
bfrmr
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:kupefläkten ändra sig varm till kallt
Jag har haft samma problem med min Skoda Fabia från 2003.
Jag köpte en burk CRC Dust Off (tryckluft på burk) och blåste rent rejält kring vad jag antar är temperatursensorn vid ac-reglaget i kupén.
Efter det har det fungerat bättre med att hålla temperaturen, så kanske har det varit något fel med smuts i sensorn.
Jag fik detta tips från ett utländskt Skodaforum så det är nog inget väldigt ovanligt problem....
Jag köpte en burk CRC Dust Off (tryckluft på burk) och blåste rent rejält kring vad jag antar är temperatursensorn vid ac-reglaget i kupén.
Efter det har det fungerat bättre med att hålla temperaturen, så kanske har det varit något fel med smuts i sensorn.
Jag fik detta tips från ett utländskt Skodaforum så det är nog inget väldigt ovanligt problem....