Hej! Jag funderar starkt på att köpa en Skoda Fabia Combi TSI men har inte bestämt mig för om det blir en ny eller en från 2013-2014. Jag undrar dock om Skoda har kommit till rätta med problemen med fuktintrång, både via dörrarna och i kablar - och med tanke på det senare; har problemen med startspärren lösts? Och i så fall, från vilken årsmodell? Är det några andra vanliga fel man ska vara uppmärksam på? Tacksam för er hjälp!
En annan fråga (som eg kanske ska va i en annan tråd, men jag passar på): Hur är värdeminskningen på Skoda Fabia? Skulle ni rekommendera att köpa en ny eller är det bättre att köpa en som gått några mil?
Problemfri Skoda Fabia?
-
Elenne
- Bilmodell: Skoda Fabia Combi
- Kontakt:
-
fyramyra
- Bilmodell: Skoda 4+4
- Kontakt:
Sv:Problemfri Skoda Fabia?
Vet inget om problemen du tagit upp,men när det gäller köp,så är det bättre att köpa en bil,som rullat några mil...det räcker med att den rullat tusen mil,så har den sjunkit i pris,och är som ny ändå.. Detta gäller de flesta bilmärken...
-
fabbe1
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Sv:Problemfri Skoda Fabia?
Man vet aldrig vad en begagnad bil har varit med om, hur förre ägaren har behandlat den, men det kostar att slippa den risken.
-
semisslo
- Bilmodell: Skoda Fabia Elegance
- Kontakt:
Föredrar nya bilar. Byter strax innan första servicen vid 3000 mil vilket motsvarar ca 3 år. Slipper också den högre försäkringspremien när vagnskadegarantin går ut. Får bra inbytespris och nya bilen har ungefär samma pris. Räknar man ihop så är merkostnaden för att få en ny bil ganska liten
-
Elenne
- Kontakt:
Sv:Sv:Problemfri Skoda Fabia?
Ungefär så gick mina tankar också... Tack
-
Elenne
- Kontakt:
Problemen jag skriver om ovan går att läsa om i detta forum (och på andra ställen). Men om få vet om detta är det väl inga större problem antar jag...