Motorproblem
-
Lodjuret
- Bilmodell: Skoda 1.4 mpi
- Kontakt:
Motorproblem
För att försöka göra en lång historia kort...Detta handlar om en fabia 1.4 mpi 02 Det började med att den började hacka lite vid jämn gas. Sedan en kväll när jag precis börjat köra, hackar bilen rejält och tar inte på gasen. När den sedan går på tomgång, hackar den och går orent. Det smäller även en aning i avgasröret. Det åtgärdade jag genom att byta en tändspole. Men rycken vid jämngas blev värre efter detta. dock inget vid hastigheter på 90 och uppåt vid fullt gaspådrag eller att bilen fick rulla av sig själv, hackade motorn inget.. Vi bytte alla tändstift igår och detta resulterade till att idag går bilen igång. Men den går fruktansvärt orent, samt att motorlampan lyser och lampan för airbagen. Den har tappat halva sin prestanda. den surrar även mycket märkligt, hackar som fan på låga varvtal, jag vet att det inte är bra att köra bilen när den låter så eller när motorlampan lyser. Men var tvungen att ta mig hem Dock så slirar eller hackar inte motorn något, om jag trycker på gasen vid tomgång eller med kopplingen nertryckt. Jag har en privat meck som har hjälpt mig. Vill inte ta kontakt med auktoriserad verkstad då bilen blir dyrare att laga än den är värd. Är det någon som har en aning om vad det kan vara? Hänger allt det här ihop? Eller är det sådan otur att allt händer på en och samma gång? Vi har kollat spridare, bränslefilter, allt såg fint ut. Har haft den sedan 4 tusen mil. Har i dagsläget gått 17. Har gått som en klocka! Tack för svar.