Brunnen startmotor

I detta forum skriver vi om Skoda Felicia.
Baxen
Bilmodell: Skoda Felicia 1.3 -98
Kontakt:

Brunnen startmotor

Inlägg av Baxen »

Hejsan, för 1 månad sen cirkus brann min startmotor upp,antagligen har tändningen legat och gnagt där tills startmotorn brann upp.men iaf efter att jag bytt startmotor och kopplat in den så startade inte kärran iaf. Så fick löv att dra in en egen"start knapp" eftersom tändningen inte fungerar efter att de brann.. Men jag märkten att vindrutetorkare lyset fläkten och de mesta av elen i bilen slutat fungera.. Har kollat säkringarna och dom var hela så vart skulle man kunna börja felsöka härnäst ? Mvh Bror
lindquist.henrik
Bilmodell: Skoda pickup
Kontakt:

Sv:Brunnen startmotor

Inlägg av lindquist.henrik »

Hejsan haft samma problem . problemet är du har dålig jordning till motor kaross . är en kontakt som sitter bakom tändnings låset ( du sticker nyckeln genom själva låset och sen in i en strömbrytare) lite svårt och förklara :-( snacka med skoda så vet dom om du förklara problemet . inte specielt dyr 200-300 hundra men jobbig och byta . sätt gärna en exstra jordning från batteriet till generator och start motorn . generatorn är där i mot dyr när den brinner
Baxen
Kontakt:

Sv:Sv:Brunnen startmotor

Inlägg av Baxen »

Tack för hjälpen, bytte det och nu funkar allt som vanligt igen! lite segt svar men guldvärt! mvh Bror
Baxen
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Brunnen startmotor

Inlägg av Baxen »

Däremot så efter att startmotorn har brunnit, så har min bromsvätskenivå-lampa börjat lysa på instrumentbrädan.. dock är nivån som den ska osv och bromsarna verkar funka som vanligt.
Kan det ha nått att det brann i startmotorn så att nån kabel har rykt eller nån som har nån teori?! Mvh Bror
etanol
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Brunnen startmotor

Inlägg av etanol »

Ett kopplingsschema vore lämpligt,, men vanligen brukar med handbromsspaken vara kopplad till denna lampa. Som med kan orsaka lysande varningslampa, där brukar dess givare vara orsaken.
Ser det som rätt långsökt att koppling finns till den brunna startmotorn, men som sagt ett kopplingsschema skulle reda upp en del.
Skriv svar