Just beställt en Fabia Combi
-
Anci68
- Bilmodell: Skoda Octavia LS 1,6 -00
- Kontakt:
Just beställt en Fabia Combi
Eftersom min 16 år gamla Octavia sjunger på sista versen & inte kommer gå igenom nästa besiktning (ABS-lampan lyser; lär bli dyrt att åtgärda; inte värt att lägga ner x tusenlappar på det) så har jag nu beställt en Skoda Fabia Combi Style TSI 110 (väldigt nöjd med att jag tänkte på att välja den större motorn). Leveranstiden anges till 2-3 månader; någon som beställt bil rätt nyligen och hunnit få ett mer exakt leveransbesked?
-
Conny63
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Just beställt en Fabia Combi
Beställde också en Skoda Fabia Combi Style TSI 110, beställde den idag.
Det var inte mycket man fick lägga till från 90->110Hk motor och sen är den 6-växlad. Tror det är ett bra val vi gjorde.
Jag fick att den skulle tillverkas prel v5 sen tar det några veckor innan man får den.
Då år vi se vem som får den först :-)
/Conny
Det var inte mycket man fick lägga till från 90->110Hk motor och sen är den 6-växlad. Tror det är ett bra val vi gjorde.
Jag fick att den skulle tillverkas prel v5 sen tar det några veckor innan man får den.
/Conny
-
Anci68
- Kontakt:
Sv:Sv:Just beställt en Fabia Combi
Vad kul!
Säljaren sa att knappt några frågat efter den större motorstorleken & jag hade nog i ärlighetens namn inte gjort det om jag inte precis innan jag bestämde mig för Skoda provkört en bil av annat fabrikat som var lite piggare (men som hade en massa nackdelar som bl a motorljud a la symaskin och dålig väghållning).
Spännande att du fått v.5 plus någon vecka till; då vet jag ungefär när min pärla levereras. Fortsättning i "leveranstävlingen" följer! :)
Säljaren sa att knappt några frågat efter den större motorstorleken & jag hade nog i ärlighetens namn inte gjort det om jag inte precis innan jag bestämde mig för Skoda provkört en bil av annat fabrikat som var lite piggare (men som hade en massa nackdelar som bl a motorljud a la symaskin och dålig väghållning).
Spännande att du fått v.5 plus någon vecka till; då vet jag ungefär när min pärla levereras. Fortsättning i "leveranstävlingen" följer! :)
-
Conny63
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Just beställt en Fabia Combi
Fick info att bilen skulle tillverkas v4, så vi får nog bilen någon vecka tidigare :-)
-
Anci68
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Just beställt en Fabia Combi
Oj, spännande!!! Har ännu inte fått något mail om beräknad leveransvecka etc (säljaren utlovade ett sådant) så jag svävar lyckligt ovetandes på små moln; det är kul att vänta på en alldeles ny bil!!!
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Just beställt en Fabia Combi
Grattis, Fabia Combi med 122 hk motorn vann i Vi Bilägares test nyligen
-
fabia08
- Bilmodell: Skoda Fabia Elegance
- Kontakt:
Sv:Just beställt en Fabia Combi
Jag beställde min Fabia 110 automat den 15 dec. Den gick i produktion i går 5 jan, kollat idag. Lämnar fabriken den 2 febr. Däremot kan man inte säga när den kommer till min ort.
I forumets slut skrev någon att nya Fabia Combi har 122 hkr, stämmer den motorstorleken?
Säljaren ger ingen garanti att nuvarande Fabia 105 automat -08 vinterhjul passar på 2016. Bultcirkeln har ändrats lite. Så gör man föpr att få sälja nya fälgar. Uppgiften kan stämma för Dackonline är inte uppdaterade på 2016 års modell.
I forumets slut skrev någon att nya Fabia Combi har 122 hkr, stämmer den motorstorleken?
Säljaren ger ingen garanti att nuvarande Fabia 105 automat -08 vinterhjul passar på 2016. Bultcirkeln har ändrats lite. Så gör man föpr att få sälja nya fälgar. Uppgiften kan stämma för Dackonline är inte uppdaterade på 2016 års modell.
-
Anci68
- Kontakt:
I nästa vecka börjar de bygga min bil i fabriken fick jag just mail om; kul! Nu börjar det kännas mer verkligt att vi ska få en alldeles ny bil. :)
-
Conny63
- Kontakt:
[quote]Beställde också en Skoda Fabia Combi Style TSI 110, beställde den idag.
/Conny[/quote]
Fick bilen idag :-)
/Conny[/quote]
Fick bilen idag :-)
-
Anci68
- Kontakt:
Vad kul, är du nöjd hittills?
Jag fick min för precis 2 v sedan, de ringde på morgonen & sa att den var klar. Härligt med ny bil men det tar ju ett tag att vänja sig vid den. Körmässigt har jag nu vant mig men vid parkering (ffa fickparkering) har jag octavians mått i huvudet fortfarande; har givit mig & sonen några skratt när vi sett hur mycket utrymme i p-rutan jag lämnat ...
Jag fick min för precis 2 v sedan, de ringde på morgonen & sa att den var klar. Härligt med ny bil men det tar ju ett tag att vänja sig vid den. Körmässigt har jag nu vant mig men vid parkering (ffa fickparkering) har jag octavians mått i huvudet fortfarande; har givit mig & sonen några skratt när vi sett hur mycket utrymme i p-rutan jag lämnat ...
-
Conny63
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Just beställt en Fabia Combi
Är nöjd med bilen och skönt att bli av med otursbilen Golf årsmodell 2014 som fick 2st motorhaveri ...
Innan Golfen hade jag förra generationens Fabia och de har gjort stora förbättringar på denna generationens Fabia.
Innan Golfen hade jag förra generationens Fabia och de har gjort stora förbättringar på denna generationens Fabia.
-
Lerman
- Bilmodell: Fabia
- Kontakt:
Bultcirkeln verkar inte vara annorlunda, 5/100.
Däremot måste det vara minst 15 tum på en 2016.
Eller har jag fel?
Eller har jag fel?
-
Conny63
- Kontakt:
[quote]Bultcirkeln verkar inte vara annorlunda, 5/100.
Eller har jag fel?[/quote]
minst 15" stämmer, bromsoken kräver det (det är inte mycket avstånd imellan på min)
Bultcirkeln stämmer, tittade på vinterfälgarna jag beställde och det står "Stålfälg VW Skoda 5-100 6X15 et37 (7760)"
/Conny
Eller har jag fel?[/quote]
minst 15" stämmer, bromsoken kräver det (det är inte mycket avstånd imellan på min)
Bultcirkeln stämmer, tittade på vinterfälgarna jag beställde och det står "Stålfälg VW Skoda 5-100 6X15 et37 (7760)"
/Conny