fjärrlås

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
fab5
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

fjärrlås

Inlägg av fab5 »

Hej.hittade ingen tråd om just fjärrlås. Har köpt ett eftermarknads kit och undrade hur jag gör för att installera detta på enklast sätt.verkar sakna vänner som kan göra det åt mig :)
etanol
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:fjärrlås

Inlägg av etanol »

Ja det kräver viss elkunskap, även om det i sin helhet inte är vidare svårt att installera ett sådan styrning.

Men ett kopplingsschema är ju aldrig fel att ha, annars är det i princip att finna en konstant + som - matning och så pulssignal kablarna för öppning respektive låsning.
Till eventuellt blinkers om man önskar få bekräftelse vid av och på aktivering.

Vet inte vart du håller till, men själv håller jag till i norra uppland och skulle kunna ge dit ett handtag. Kan sägas jag med varit bilmekaniker i dryga 30 år..
fab5
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Sv:Sv:fjärrlås

Inlägg av fab5 »

Ok. Ja det har lite koll på.
Undrar däremot vart i bilen det blr vara enklast att kabeltjuva ifrån, har inte så bra koll men ibland kan kablage finnas under sätet t e x så att man kan ta därifrån?
Jag finns uppe i Norrland så blir nog en tuff sträcka för min lilla gokart till bil att köra :)
etanol
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:fjärrlås

Inlägg av etanol »

På dom bilar jag monterat dessa fjärrstyrningar, brukar det vara lättast att leta upp kablarna nedanför A-stolparna, där dom kommer in från respektive dörr fram.

Och sedan endera via kopplings schema gå in på respektive pulskabel för upp och låsning, plusmatning brukar rätt lätt kunna hittas vid säkringsboxen via säkringen som följer med.

Jo då förstår jag blir en sträcka att åka,, men det är ofta ingen större operation att själv få till detta.
Skriv svar