Rattlås aktiverat under färd
-
kusinfrans
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Rattlås aktiverat under färd
Igår aktiverades plötsligt rattlåset under färd. Jag hade låg fart eftersom jag skulle svänga vid ett trafikljus, men ratten satt fast!! Slog av tändningen och startade om bilen och då släppte låset. Har någon annan varit med om liknande? På verkstaden säger de att de aldrig hört talas om felet tidigare. Jag har dock hört att felet kan uppstå på andra VAG-bilar och om det börjat hända, händer det sedan allt oftare.
-
etanol
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Rattlås aktiverat under färd
Har heller inte trots runda 30 år som allbils mekaniker råkat ut för detta, mer än för någon vecka sedan då granngrabbens A-traktor. En Suzuki Viatara efter en högersväng låste rattlåset och det bar ner i diket..
Men detta fenomen kan i vart fall sluta väldigt illa om detta sker vid helt fel tillfälle! Känns rattlåset slitet på något vis?
Men detta fenomen kan i vart fall sluta väldigt illa om detta sker vid helt fel tillfälle! Känns rattlåset slitet på något vis?
-
andreas1
- Bilmodell: Skoda. pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Rattlås aktiverat under färd
Förr var det bilar som haft brutna rattlås som gick in slumpmässigt.
Idag är väl alla elektroniska inkl ditt skulle jag tro.
Hade letat kabelbrott dåligt tändlås eller kalllödning .
Väldigt olustigt fel o vag o skoda har väl aldrig erkänt att dom sett några fel förr..
Firman hade en gasbil som klydda ofta.
Detta var okänt hos vag men alla som vet bilar vet att gasbilar över lag klyddar.
Idag är väl alla elektroniska inkl ditt skulle jag tro.
Hade letat kabelbrott dåligt tändlås eller kalllödning .
Väldigt olustigt fel o vag o skoda har väl aldrig erkänt att dom sett några fel förr..
Firman hade en gasbil som klydda ofta.
Detta var okänt hos vag men alla som vet bilar vet att gasbilar över lag klyddar.
-
kusinfrans
- Kontakt:
Sv:Sv:Rattlås aktiverat under färd
Nja, bilen är av årsmodell -14 och bara gått strax över 2000 mil, så det är nog inte fallet.
-
kusinfrans
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Rattlås aktiverat under färd
Kan det verkligen hända på en så pass ny bil? Måndagsexemplar?
-
etanol
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Rattlås aktiverat under färd
Så pass ny bil kontakta om du inte redan gjort det återförsäljaren direkt! Borde finna åtminstone goodwill för detta...
-
andreas1
- Bilmodell: Skoda. pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Rattlås aktiverat under färd
[quote]Nja, bilen är av årsmodell -14 och bara gått strax över 2000 mil, så det är nog inte fallet.[/quote]
Kalllödning är normalt sett fabrikationsfel.
Kabelbrott kan hända på alla bilar även nya.
Defekt tändlås bör det ju ej vara om inte du har enormt många nycklar i knippan men även då är det långsökt.
Men nån garanti måste där finnas med tanke på ålder o mil.
Bara o lämna in innan du råkar ut för en olycka.sånna fel kan lätt kosta livet på dig o andra i trafiken.
Kalllödning är normalt sett fabrikationsfel.
Kabelbrott kan hända på alla bilar även nya.
Defekt tändlås bör det ju ej vara om inte du har enormt många nycklar i knippan men även då är det långsökt.
Men nån garanti måste där finnas med tanke på ålder o mil.
Bara o lämna in innan du råkar ut för en olycka.sånna fel kan lätt kosta livet på dig o andra i trafiken.
-
etanol
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Rattlås aktiverat under färd
Ja oavedd orsak är det omgående att söka upp en märkesverkstad, för omedelbar åtgärd!