Då motorn är lite grinig och rätt trög vid start när det är kallt så har jag funderat på att sätta in en slangvärmare i lilla Fabian.
Någon som har nån koll på vilken diameter det är på slangen? Är det innerdiameter eller ytterdiameter på den som anges.
Jag har kikat på både Defa och Calix, men även Biltemas. De två första behöver man knappast fråga om kvalitén, men är det någon som har nån aning om Biltemas?
Motorvärmare Fabia 1.9tdi 08
-
Boots
- Bilmodell: Skoda Fabia 1.9 TDI 2008
- Kontakt:
-
Powerhouse
- Bilmodell: Skoda Superb Combi
- Kontakt:
Sv:Motorvärmare Fabia 1.9tdi 08
Det är inte så bara att du behöver renovera solanoiden i startmotorn, i med nytt batteri eller kanske färska stift.
Hur är den "svårstartad"?
För egen del hade jag lagt de extra kronorna på en calix eller defa mot biltemas.
Hur är den "svårstartad"?
För egen del hade jag lagt de extra kronorna på en calix eller defa mot biltemas.
-
etanol
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Motorvärmare Fabia 1.9tdi 08
Lite gammalt inlägg kanske,, men som sagt är det på vad sätt den är tung/grinig att starta?
Med motorvärmare avses det vanligen med innerdiametern och gällande fabrikat är Calix som Defa av hög kvalité, även om det byts slitna sådana med,,
Så har jag positivt även monterat flertalet värme från Biltema som med håller helt okey kvalité, stort plus utöver motorvärmare är med kompletter satsen att man även alltid har varm bil att komma till! :)
Med motorvärmare avses det vanligen med innerdiametern och gällande fabrikat är Calix som Defa av hög kvalité, även om det byts slitna sådana med,,
Så har jag positivt även monterat flertalet värme från Biltema som med håller helt okey kvalité, stort plus utöver motorvärmare är med kompletter satsen att man även alltid har varm bil att komma till! :)