Jag har en Skoda Fabia -10 som jag ska byta kupefläkt på!
Var kan jag få tag i information hur detta ska gå till!
Vet någon om Hayes reparations handbok är det bästa?
En del "olycks-korpar" menar att man måste riva ner hela instrument brädan medan andra säger att man kan ta den från torpeden!
Har någon gjort detta och har tips eller bilder!
Tobbe
Kupe fläkt
-
fas317
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
-
kentw
- Bilmodell: Skoda Fabia 1,4
- Kontakt:
Sv:Kupe fläkt
jag har inte varit inne här på forumet på länge så därför detta sena svar , har du bytt fläkten ? annars kan jag ge lite info då jag själv bytte för 2,5 år sedan på min Fabia-10 , bökigt o omständigt men med tid o tålamod så går det
-
Roger
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi elegance
- Kontakt:
Sv:Kupe fläkt
Jo, för att få väck fläkten behöver man vanligtvis demontera instrumentpanelen, men det går att demontera fläkten när man "nästan" har lossat alla skruvar till instrumentbrädan, framför allt måste den ju vara lös på högersidan och det lär inte vara många skruvar som fattas från att ta bort hela brädan.
http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk2/heating_ventilation_air_conditioning_system/heating_air_conditioning/heating/removing_and_installing_parts_of_the_heater_unit_part_1/removing_and_installing_fresh_air_blowerv2/
http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk2/heating_ventilation_air_conditioning_system/heating_air_conditioning/heating/removing_and_installing_parts_of_the_heater_unit_part_1/removing_and_installing_fresh_air_blowerv2/
-
örjan
- Bilmodell: Skoda Fabia 1,6 Combi Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Kupe fläkt
Själv gav jag upp på Fabia 2010 efter att ha börjat lossa allt jag kom åt med hjälp av en nedladdad originalhandbok.
3700 kr på VAG-verkstad var det faktiskt värt för att slippa det jobbet.
Köpte fläkten för knappt 900 kr från Tyskland.
Örjan
3700 kr på VAG-verkstad var det faktiskt värt för att slippa det jobbet.
Köpte fläkten för knappt 900 kr från Tyskland.
Örjan