Höger backspegel

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
jober64

Höger backspegel

Inlägg av jober64 »

Har precis köpt en Skoda Fabia från 2011 som andrabil. Jag hittade ett fel och det är att höger elbackspegel inte går att justera upp och ned. Den går endast vänster och höger. Däremot går vänster backspegel åt alla fyra håll.

Bilfirman som sålde bilen till oss lovade att fixa felet, men dom har inte lyckats med det. Nu säger bilfirman att höger backspegel bara ska gå höger/vänster och att dom har kollat det med Skoda.

Är det någon Fabia-ägare som kan bekräfta att det verkligen är så?
fabbe1
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Sv:Höger backspegel

Inlägg av fabbe1 »

Jag har en Fabia -11 där både höger och vänster backspegel går upp och ned, det är ju så självklart att till och med folk på en bilfirma borde fatta det, lita aldrig på representanter för bilfirmor !
jober64

Sv:Sv:Höger backspegel

Inlägg av jober64 »

Dom säger att dom har bytt både hela backspegelpaketet och reglaget. Jag har dock googlat lite mer nu och hittade på briskoda.net att det är vanligt att kablarna till dörren kan gå av.
winston
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Höger backspegel

Inlägg av winston »

På min årsmodell 12 fick jag samma fel. Lossade på gummibälgen mellan kaross och dörr och 2 kablar hade gått av. Skarvar båda och allt fungerade igen. En av kablarna var till eluppvärmningen
Fabiaröd
Bilmodell: Fabia II kombi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Höger backspegel

Inlägg av Fabiaröd »

Jag har också haft brott på kablar vid dörr. På min Fabia från 2012 var det låset i vänsterdörren som slutade fungera. Jag missade garantitiden med några dagar - men det fixades på goodwill hos märkesverkstaden.
Kabelisoleringen är ganska styv så endast en liten skada på den gör att all böjning kommer vid isoleringskadan - där går den av så småning om.
Skriv svar