Statistik "Galvsläpp"

I detta forum skriver vi om Skoda Yeti.
Timo
Bilmodell: Skoda Yeti
Kontakt:

Sv:Statistik

Inlägg av Timo »

Jag har precis pratat med Skoda Stockholm där jag fått avslag på mitt ärende pga att jag inte visat upp bilen för verkstaden innan lackgarantin gick ut. Jag anmälde skadan innan 3 års gränsen, detta i samband med att jag servade bilen. Blev då ombedd att kontakta Skoda i Södertälje som genomöfr besiktning av kaross/rost problem. Glad i hågen ringde jag dit, de har så många skade anmälningar så den tid jag fick låg 4 månader bort. Funderade inte så mycket mer utan tackade ja till tiden, när bilen väl visades upp så fick jag då beskedet att garantitiden gått ut och därför avslag.

Har förstås inte accepterat beslut utan tagit det vidare, Skoda skall återkomma i ärendet. Jag frågasatte förstås rimligheten i att det skulle vara mitt fel att garanti tiden han gå ut då de helt klart har kapacitetsbrist i sin plåtverkstad.

Fortsättning följer.
vw bubbla
Bilmodell: Skoda Octavia
Kontakt:

Sv:Statistik

Inlägg av vw bubbla »

Hej här är en till med galvsläpp på skoda yeti 2014. Jag var tvungen att äga bilen i 6 månader innan de kunde åtgärda detta fel. Nu har det gått 6 månader och ja rosten kommer som ett brev på posten. Troligen kommer de inte att kunna fixa till galvsläppen på grund av att rosten kommer att komma tillbaks med en gång om de inte blästrar och lägger på rätt grundfärg. Galvsläppen är på följande ställen alla dörrar så väl ovanför listen som under, båda bakskärmarna. Bakluckan har än så länge klarat sig, när jag ändå måste lacka om allt detta så kommer jag även att lacka om framskärmarna, huven och beklädnaden fram på grund av stenskott. Det roliga i kråksången är att den som besiktigade bilen sa att galvsläppen beror på stenskott men de kunde inte lacka om alla delar i fronten på grund av stenskotten. Ja ja skit samma jag lackar ju själv så jag skiter i detta men jag kommer att vara än noggrannare efter detta och syna av bilen efter varje tvätt. Jag har en skoda octavia 2014 också den har inte dessa problem ännu, jag har haft två RS o de hade galvsläpp på bakluckan under nummerskylten. Jag vet då jag jobbar på lackverkstad hur ofta det är fel på VAG bilarna tyvärr men jag kan inte säga att de är värre eller sämre än något annat märke.
Kellys Heroes
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Statistik

Inlägg av Kellys Heroes »

Skulle ju varit löst på 2014 års modell...
http://www.vibilagare.se/bilfragan/bilfragan-rostproblem-pa-skoda
Skriv svar