Häromdagen så tände sig ESP lampan direkt vid start av bilen och fyrhjulsdriften fungerade INTE. Får endast fram följande felkod 01324 Control module for all wheel drive (J492) sporadic 004-No Signal/Communication.
Har kollat anslutningarna bak på styrenheten på haldexklumpen som var hela rena och fina (ingen rost eller korrision)
Har även kollat anslutningen och kabeln från haldexklumpen och upp till nästa koppling vid tankarmaturen under baksätet som oxå var ok.
Provat att koppla ström direkt till haldexpumpen som surrar fint och verkar fungera.
Felet kom helt plötsligt och ESP lampan tände sig direkt och fortsätter att lysa konstant trots nollställning av felkoder osv.. Dagen innan det inträffade fungerade fyrhjuldriften perfekt då vi körde på riktigt kluriga skogsvägar..(har dock kört 30 mil sedan dess utan att ESP lampan tände sig och indikerade fel)
Är det några mer kopplingar eller saker man kan kolla? eller är det bara att börja leta efter en ny styrenhet direkt? Det är en Haldex generation 2 som sitter på bilen.
Haldex ur funktion ESP lampa lyser
-
magnetens
- Bilmodell: Skoda octavia 4x4 1.9 tid -06
- Kontakt:
-
Grixi
- Bilmodell: Octavia
- Kontakt:
Re: Haldex ur funktion ESP lampa lyser
Gammal tråd ser jag.
Min lampa tändes efter att jag bytt hjulnav fram. Även ABS-lampan tändes. Bytte ABS sensor. Då slocknade abs-lampan dock inte esp-lampan. Finns det någon kontakt till det som kallas halldex?
Min lampa tändes efter att jag bytt hjulnav fram. Även ABS-lampan tändes. Bytte ABS sensor. Då slocknade abs-lampan dock inte esp-lampan. Finns det någon kontakt till det som kallas halldex?
-
Silver_Bullet
- Bilmodell: Superb
- Kontakt:
Re: Haldex ur funktion ESP lampa lyser
Har du nollat felkoderna?
Det kan vara en orsak till att lampan lyser.
Det kan vara en orsak till att lampan lyser.