Hej!
Skulle behöva hjälp om någon råkat ut för samma/liknande problem. När jag lägger i backen så tjuter backvarnaren till, precis som den ska och bilden på en bil dyker upp i displayen på radion, därefter kommer ett annat pipljud och bilden försvinner i displayen plus att själva backvarnaren inte fungerar. Jag har bytt styrenheten till backvarnaren utan att det hjälpte, om det nu inte är något jag har gjort fel. Ut med kablarna på den gamla och i på den nya. Innan den slutade fungera helt så fungerade den typ vartannat gång.
Någon som har något tips?
Backvarnare
-
Hemmesta
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
-
winston
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Backvarnare
Har du kollat sensorerna. Jag hade fel på en av dom och då slutade allt att fungera. Jag fick hjälp att felsöka och fick då reda på vilken det var fel på. Köpte en ny och bytte själv. Det var trångt att komma åt att byta
-
Hemmesta
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Sv:Sv:Backvarnare
Hej Sören
Har du något tips om hur jag kollar vilken som är trasig? Hur gjorde du vid din felsökning?
/Patrik
Har du något tips om hur jag kollar vilken som är trasig? Hur gjorde du vid din felsökning?
/Patrik
-
winston
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Backvarnare
Jag fick hjälp av en som kopplade in sig på diagnosuttaget och där kunde se vilken det var.
Känner du ingen som har sådan utrustning så får du väl åka till en återförsäljare/verkstad för att få hjälp.
Känner du ingen som har sådan utrustning så får du väl åka till en återförsäljare/verkstad för att få hjälp.
-
Fmhe28
- Bilmodell: Oktavia
- Kontakt:
Re: Backvarnare
Hej!
Var sitter styrenheten? Min glappar och ingen bild kommer. Men når jag drar växelspaken från backen visar den sig ib1 sek och den försvinner den. Kan nån säga varför?
Octavia 2005 4x4
Var sitter styrenheten? Min glappar och ingen bild kommer. Men når jag drar växelspaken från backen visar den sig ib1 sek och den försvinner den. Kan nån säga varför?
Octavia 2005 4x4
-
Sussirussin
- Bilmodell: Octavia
- Kontakt:
Re: Backvarnare
Har exakt samma problem med min octavia från '05. Surt för backvarnaren fungerade vid provkörningen men två dagar senare så visas inte bilden längre förrns precis när man lägger ur backen..