Hej,
När jag köpte min Fabia -04 så gick ena bakdörren inte att öppna, varken utifrån, inifrån eller med fjärren. För 1månad sedan så uppstod samma problem med den andra bakdörren. Bilen ska besiktas om 4månader så tänkte börja ta tag i detta nu. Några ideer på vad som kan vara fel?
Dörrar går ej att öppna
-
S1875
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
-
Sardonic
- Bilmodell: Superb
- Kontakt:
Re: Dörrar går ej att öppna
Har samma problem med våran Fabia -07. Höger bakdörr går ej öppna. Plus att våran drar in vatten genom bakdörrarna.
Försöker just nu få upp min dörr för fullt. Men de är inte de lättaste.
Plus att jag har silikonat igen hela dörren på grund av läckaget.
Också tacksam om någon har idéer.
Försöker just nu få upp min dörr för fullt. Men de är inte de lättaste.
Plus att jag har silikonat igen hela dörren på grund av läckaget.
Också tacksam om någon har idéer.
-
Sardonic
- Bilmodell: Superb
- Kontakt:
Hittade denna video på Youtube nu.
https://youtu.be/bTkr_T1YsWY
Verkar vara problemet på min bil.
Låskistan som är trasig.
Runt 500kr på bildesbasen.
https://youtu.be/bTkr_T1YsWY
Verkar vara problemet på min bil.
Låskistan som är trasig.
Runt 500kr på bildesbasen.
-
hansols
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
Dörrarna blir låsta i Safe Lock när man låser med fjärren. I mitt fall på Fabia 2004 var det höger bakdörr som strulade, jag tog bort dörrpanel och plåt för fönsterhiss inifrån bilen,trångt men det går.
Finns video på youtube hur man går till väga, med borttagning av detta.Dörren gick fortfarande inte att öppna ,även om jag ryckte och slet i låsmekanismen,kom på att jag hade problem förrra höst och vinter med samma dörr på vårkanten började den fungera igen, fukt och kondensproblem i dörrlåsets elektronik ev. Jag använde en värmepistol och värmde hela låskistan försiktigt från insidan när klädsel och fönsterhissplåt var borta.När dörrlåset fick lite värme så fick jag upp låset med fjärren,går enbart att öppna med fjärren när den är låst i Safe Lock mode,ev. grövre våld kanske fungerar också. Värme fungerade för mig, så att jag fick upp lås och dörr ,och kom åt att byta låskistan nytt lås 28 Euro på Ammazon.de
Finns video på youtube hur man går till väga, med borttagning av detta.Dörren gick fortfarande inte att öppna ,även om jag ryckte och slet i låsmekanismen,kom på att jag hade problem förrra höst och vinter med samma dörr på vårkanten började den fungera igen, fukt och kondensproblem i dörrlåsets elektronik ev. Jag använde en värmepistol och värmde hela låskistan försiktigt från insidan när klädsel och fönsterhissplåt var borta.När dörrlåset fick lite värme så fick jag upp låset med fjärren,går enbart att öppna med fjärren när den är låst i Safe Lock mode,ev. grövre våld kanske fungerar också. Värme fungerade för mig, så att jag fick upp lås och dörr ,och kom åt att byta låskistan nytt lås 28 Euro på Ammazon.de