Problem med Wallbox + effektvakt

I detta forum skriver vi om Skoda Enyaq.
DanielLidstrom
Bilmodell: 80
Kontakt:

Problem med Wallbox + effektvakt

Inlägg av DanielLidstrom »

Är det nån här som har kombinationen Wallbox Pulsar Plus med effektvakt? Jag har problem där bilen inte ”ber” om laddning efter att effektvakten slagit ifrån för många gånger verkar det som. Nu när det är kallt och elementen går på ofta och mycket så kan det ta sin stund innan det finns effekt ledigt (till kvällen). Men då verkar bilen ha slagit ifrån och laddningen kommer inte igång igen. Nu har jag stängt av effektvakten (Power Boost) i Wallbox-appen och laddar på minsta effekt för att få nåt överhuvudtaget. Känns det igen? Det gör det inte hos Skoda Bredden men Wallbox menar att dom sett problemet hos ID4 och att det då var ett mjukvaruproblem. Men enligt Skoda har Enyaq redan senaste mjukvaran. :(
Canho
Bilmodell: Enyaq iV80
Kontakt:

Re: Problem med Wallbox + effektvakt

Inlägg av Canho »

Har liknande bekymmer. Effektvakten slår inte ifrån men wallbox säger klarladdat fast skidan bara har laddat 2-3%

Har nu försökt koppla bort alla schema n men verkar vara samma skit.
winston
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Re: Problem med Wallbox + effektvakt

Inlägg av winston »

I Sverige är det förvånansvärt tyst om alla mjukvaruproblem som VW/ Skoda har och har haft ända sedan starten av Golf 8, Octavia 4 och på alla elbilar
På tyska Skoda klubben: https://www.skodacommunity.de kan man läsa mycket om alla Skoda modeller och där kan du bland annat läsa om Enyaq och Wallbox
Du kan själv kolla om det finns eller kommer nya uppdateringar på din bil genom att ange ditt chassinummer på den här sidan: https://aus.skoda.com.au/request/vin-checker#secb
Jag har en Octavia 2021 som jag har haft i ett år och har efter 3 större uppdateringar hos ÅF och några mindre som kommit direkt till bilen fortfarande mjukvaruproblem. Jag har inte blivit kallad till ÅF utan har själv med hjälp av länken ovan letat på uppdateringarna. Jag rekommenderar alla att kolla på länken lite då och då för att se om det finns någon ny uppdatering
Skriv svar