Har en Octavia iii (110TDI 2016, 5E5) och försöker begripa mig på lyftpunkterna.
Har läst mig till att plåtflänsen har förstärkta punkter markerade med pilar i karossen, i vilka nöddomkraften ska fästas.
Men finns det även andra punkter längre under bilen vilka är anpassade för garagedomkraft? Eller hur gör verkstäderna när de lyfter?
Om man är hänvisad till plåtflänsen, skulle då följande adapter passa:
https://sv.bsr.se/produkt/jack-pad-adaptor-222-pf3-1661
(Frågar eftersom det inte uttryckligen står 5E5, det står bara 5E)
Tack på förhand!
Lyftpunkter Octavia 3?
-
Dade_
- Bilmodell: 1Z5 och 5E5
- Kontakt:
-
winston
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Re: Lyftpunkter Octavia 3?
Adaptern passar bra på bilar med fläns som är avsedd för att lyfta bilen. Har du kollat i instruktionsboken där står det väl att det är lyftstället för en original domkraft som följer med bilen
Jag köpte en adapter till min garagedomkraft som är 65 mm men den passade inte bra till domkraften (har en klack undertill som inte passar till domkraften)
Adapter till min domkraft har inget spår men passar till domkraften utan att glida av från domkraften men den saknar ju spåret som säkrar mot flänsen på bilen
Jag tror att den adapter som visas i din länk är helt plan på undersidan och passar bra om man har en domkraft men lyftplatta som visas i länken
Det viktiga är adapter inte kan glida av från domkraften som den troligtvis skulle kunna göra i mitt fall med den adapter jag köpte
Se bifogade bilder
Jag köpte en adapter till min garagedomkraft som är 65 mm men den passade inte bra till domkraften (har en klack undertill som inte passar till domkraften)
Adapter till min domkraft har inget spår men passar till domkraften utan att glida av från domkraften men den saknar ju spåret som säkrar mot flänsen på bilen
Jag tror att den adapter som visas i din länk är helt plan på undersidan och passar bra om man har en domkraft men lyftplatta som visas i länken
Det viktiga är adapter inte kan glida av från domkraften som den troligtvis skulle kunna göra i mitt fall med den adapter jag köpte
Se bifogade bilder
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.