Powerpass går ut.

I detta forum skriver vi om Skoda Enyaq.
bmw_ixen
Bilmodell: Enyaq iV80
Kontakt:

Powerpass går ut.

Inlägg av bmw_ixen »

Efter ett år med bilen och fritt powerpass så går det fria abonnemanget ut. Jag har kanske använt det tre gånger typ. Egentligen skulle jag nog kunna skippa det eller ska man betala 22kr/månad för att behålla något av värde med Powerpass? Eller ska man byta till Elli?

Jag har en rad andra appar och incharge oxå, så jag klara mig säkert utan... Det var mest om det finns extra värde med skodas eget powerpass?
@ndread
Bilmodell: Enyaq 80x sportline
Kontakt:

Re: Powerpass går ut.

Inlägg av @ndread »

Är du inte elli och powerpass samma sak? Elli är för Volkswagen och powerpass för skoda. Skiljer ens något i prissättningen? Apparna ser då ut att vara samma...men med lite olika färgsättning..
bmw_ixen
Kontakt:

Inlägg av bmw_ixen »

Ja kanske!? Det är ju en djungel det här med publik laddning, även om man nu haft elbil i ett år nu. Kollade på lite på MER som brukar dyka upp när man söker laddstationer, men de är ju hutlösa! Minsta abonnemanger kostar 299kr/månad och då ingår det bara 60 kwh. Häromnatten när elen kostade 0kr så laddade jag 51kwh bara på den natten.
Tycker det verkar enkelt med plug and charge och det stödjer ju powerpass redan när det väl kommer igång... Så kanske bara därför. Så 22 spänn kanske inte är hela världen! Men det är bara i 12 månader... hehe! Och om man skulle ta sig iväg på europaturne så kanske man kan uppgradera till dyrare abonnemang tillfälligt snabbt och enkelt om man behåller powerpass. Det tog ju ett bra tag att rulla igång det har jag för mig.
Windrose
Kontakt:

Inlägg av Windrose »

bmw_ixen skrev:

> Tycker det verkar enkelt med plug and charge och det stödjer ju powerpass
> redan när det väl kommer igång... Så kanske bara därför. Så 22 spänn kanske
> inte är hela världen! Men det är bara i 12 månader... hehe! Och om man
> skulle ta sig iväg på europaturne så kanske man kan uppgradera till dyrare
> abonnemang tillfälligt snabbt och enkelt om man behåller powerpass. Det tog
> ju ett bra tag att rulla igång det har jag för mig.

Powerpass har ju nu ett abb. som ej kostar något i månadsavgift, men där kWh-priset är något högre. Det är vad vi kör med, då vi MYCKET sällan laddar "utomhus". Kanske en grej?
bmw_ixen
Kontakt:

Inlägg av bmw_ixen »

Ja det är det vi hade sen förra året. Det var fritt i ett år. Det som erbjuds nu är simply för 22 kr i 12 månader, sen kostar det 75 kr. Skillanden är att DC kostar 6 kr istället för som för free. 8 kr. Jag har bara använt DC när jag laddat på publika ställen. Så det lutar åt att köra ett år till för 22 kr å så får vi se sen.

https://tariffcalculator.skoda-auto.com/222/sv-se?actioncode=MASGEB3%2FGWABWAB%2FGYONYON%2FGYPAYPA%2FGYSVYSV&charging_ac=10&charging_dc=40&charging_home=40&charging_ionity=50&charging_public=60&mbv=5AZJJ2&mileage=30000&salesgroup=64385
Skriv svar