BNV motorbyte till Skoda Fabia mk2 2008 1.4 Tdi

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
JorgeSkodaFabia
Bilmodell: Skoda Fabia Mk2 1.4 Tdi
Kontakt:

BNV motorbyte till Skoda Fabia mk2 2008 1.4 Tdi

Inlägg av JorgeSkodaFabia »

Hej har någon vetskap dä Jag gjort motorbyte till min skoda fabia 2008 får inte igång bilen och undrar om man kan flytta över ECU styrenhet från Vw polo 2005 1.4 tdi till mun Skoda så Jag kan hosta igång henne tacksam för svar
JorgeSkodaFabia
Kontakt:

Re: BNV motorbyte till Skoda Fabia mk2 2008 1.4 Tdi

har gjortl hål i motorblocket på BNV motor gjort en ingång till vevaxelgivaren få se om den går igång
JorgeSkodaFabia
Kontakt:

Har bytt topplock till BNV motorn BMS topplock och hade flyttat över kamaxeltätning till motorn BNV flyttade över från BMS motorn till BNV motorn och gjort hål i motorblocket till kamaxelgivaren så kan koppla in kamaxelgivaren och övre kamaxeln samt hade Jag tagit från BNV motorn och flyttat över till BMS topplocket övre kamaxel höljet på med kamremmen samt ställt in tändningen så hoppar den igång Fantastic :)
Så Jag får hoppas att allt funkar nu med motorn har haft problem så mycket med den BNV motorn när Jag försökte få igång den men topplocket verkade vara problemet men hoppas nu att det funkar med motorn :)
JorgeSkodaFabia
Kontakt:

Hej fick igång motornoch den fungerar fenomenalt som Jag trodde är glad som ....
JorgeSkodaFabia
Kontakt:

Men nu börjar konstiga fel komma den stannar bara utav sig själv när man ger gas inga felkoder
Skriv svar