Biltemas felkodsläsare funkar säkert jättebra..när den hittar felkoder. Långt ifrån alla komponenter på en bil är dock kopplade så att dom avger felkoder. Värt att tänka på att det inte är nån mirakelmaskin man kopplar in.
50.000 kr har jag inte.
Biltemas felkodsläsare
-
eddiboy
- Inlägg: 65
- Blev medlem: 11 april 2010, 00:34
- Ort: Solna
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
-
Struve
- Inlägg: 164
- Blev medlem: 22 maj 2010, 12:55
- Ort: Öckerö
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Biltemas felkodsläsare
[quote]Biltemas felkodsläsare funkar säkert jättebra..när den hittar felkoder. Långt ifrån alla komponenter på en bil är dock kopplade så att dom avger felkoder. Värt att tänka på att det inte är nån mirakelmaskin man kopplar in.
50.000 kr har jag inte.[/quote]
Har aldrig haft planer på att köpa Biltemas skit utan jag köpte en som kan kommunicera med bilens styrsystem och även släcka felkoder och ändra inställningar.
Detta kan man med den jag hänvisar hos Ebay i denna tråd, har den och den gör exact samma grejer som VAG:s svindyra apparat, vet fler verkstäder som använder Kinakloner istället för VAG:s eget :D
50.000 kr har jag inte.[/quote]
Har aldrig haft planer på att köpa Biltemas skit utan jag köpte en som kan kommunicera med bilens styrsystem och även släcka felkoder och ändra inställningar.
Detta kan man med den jag hänvisar hos Ebay i denna tråd, har den och den gör exact samma grejer som VAG:s svindyra apparat, vet fler verkstäder som använder Kinakloner istället för VAG:s eget :D
-
Glassen
- Inlägg: 38
- Blev medlem: 4 maj 2010, 23:03
- Ort: Lysekil
- Bilmodell: Skoda Octavia ambient
- Kontakt:
Sv:Sv:Biltemas felkodsläsare
[quote]Jag fick hem min nu och har testat den. I dialogrutan "VAG-COM:program options" så kör jag testet på COM-port 3 och får OK, även LED-testet funkar, men när jag testar för OBD-II kompabilitet så blir det nej!!
Auto-Scan verkar inte heller fungera, hur lång tid ska den ta egentligen? Vad göra?
[/quote]
E det ngn som fått igång grejorna från ebay? jag har samma problem som ni andra. Har en OctaviaII -05 MPI
Auto-Scan verkar inte heller fungera, hur lång tid ska den ta egentligen? Vad göra?
[/quote]
E det ngn som fått igång grejorna från ebay? jag har samma problem som ni andra. Har en OctaviaII -05 MPI
-
apelsin1
- Inlägg: 84
- Blev medlem: 5 augusti 2010, 16:14
- Ort: Sundsvall
- Bilmodell: Octavia
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Biltemas felkodsläsare
Jag har lyckats få fram felkoder och även släcka dem.
Som sagt är det en felkodsläsare från kina för under hundringen!!
Använder en vikbar dator med XP.
Som sagt är det en felkodsläsare från kina för under hundringen!!
Använder en vikbar dator med XP.
-
Kenth
- Inlägg: 62
- Blev medlem: 22 april 2011, 07:26
- Ort: Värnamo
- Bilmodell: Fabia 1.2 -04
- Kontakt:
Sv:Biltemas felkodsläsare
Hej. Min motorlampa lyser så tänkte skaffa en felkodsläsare till min skoda fabia 1.2 -04. Såg en på blocket för 500:- och sen har biltema en annan. Någon som har erfarenhet och kan rekomendera någon billig lösning. Mvh Kenth
-
etterpausen
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 26 juli 2022, 19:57
- Bilmodell: Skoda Octavia
- Kontakt:
Biltemas felkodsläsare
Hej
Är det någon här som kan hjälpa.
Jag har en biltema felkodsläsare, och mitt problem är att när jag ska bruka adoption, så kommer det upp på slutet testa in kod eller password , 5 digits acess authorisation, det fins ingen kod . Har också varit i kontakt med biltema, och dom vet inte. Dom har skickat mall till tillverkare. Någon som har upplevt detta ?
Är det någon här som kan hjälpa.
Jag har en biltema felkodsläsare, och mitt problem är att när jag ska bruka adoption, så kommer det upp på slutet testa in kod eller password , 5 digits acess authorisation, det fins ingen kod . Har också varit i kontakt med biltema, och dom vet inte. Dom har skickat mall till tillverkare. Någon som har upplevt detta ?

