Fönster hissar döda på vintern

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
Fabiafabia2
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 juli 2022, 13:05
Bilmodell: Fabia 2 2008
Kontakt:

Fönster hissar döda på vintern

Inlägg av Fabiafabia2 »

Hej! Jag har en Fabia 2008 som på vintern eller när det är kallt ute vägrat att fungera.
Det händer inget när jag försöker dra i knapparna.
Men så fort det blir vår och varmt ute så fungerar allt som vanligt.
Vad kan det vara? Jordfel?
ejallvetare
Inlägg: 1
Blev medlem: 3 januari 2021, 23:46
Bilmodell: Skoda Fabia 1,2 2008
Kontakt:

Re: Fönster hissar döda på vintern

Inlägg av ejallvetare »

Har haft precis samma fel, fast det var några år sedan. Nu fungerar de inte alls, varken vinter eller sommar. Känns som något elektronikfel, kanske kretskortet i förardörren ? Alla fyra slutade fungera samtidigt.
Nerko.h
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 juni 2024, 12:09
Bilmodell: Fabia
Kontakt:

Re: Fönster hissar döda på vintern

Inlägg av Nerko.h »

Har ni fixat hissarna ,har samma problem..
Kapten Stofil
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 oktober 2024, 12:17
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Re: Fönster hissar döda på vintern

Inlägg av Kapten Stofil »

Jag fick samma problem nyligen. Det visade sig bero på att kretsarna i strömbrytaren i förardörren hade smält sönder. Tydligen ett ganska vanligt problem. Bytte ut den på två minuter mot en ny från Autodoc för under en trehundring. https://www.autodoc.se/ridex/15188862
Skriv svar