Spolpump fungerar ej pga elfel

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
Tunhemsvägen
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Spolpump fungerar ej pga elfel

Inlägg av Tunhemsvägen »

Har en Skoda Fabia combi 2016. Spolpumpen har inte fungerat sedan december, så denna vecka lämnade jag in den till verkstaden för att byta ut den. Då visade det sig att det inte är något fel på pumpen utan det är något elfel (ej trasiga säkringar). Det känns som om felsökningen kan bli hur dyr som helst, så om någon har varit med om något liknande eller kan ge tips är jag mycket tacksam.
goerana
Bilmodell: fabia 2017
Kontakt:

Re: Spolpump fungerar ej pga elfel

Inlägg av goerana »

<<<Hej, men vad är det för verkstad ?? har dom ingen ODB II vertkyg alls ? med det kan du se vad som händer!

Goerana
mats_webjorn
Bilmodell: Fabia 1.2 2005
Kontakt:

Inlägg av mats_webjorn »

Hur har det gått? Jag har en Fabia 2005 och har just råkat ut för exakt samma sak med spolarpumpen för lyktorna.
Och som lök på laxen så visar det sig att just den pumpen finns inte med i beskrivningen av elsystemet i Haynes verkstadshandbok

Visade sig att lykt- och bakrute-spolarpumpen hade säckat ihop totalt. Tyvärr vad man ju tvungen att plocka bort hela fronten för att byta :x
Senast redigerad av 2 mats_webjorn, redigerad totalt 10 gång.
Tunhemsvägen
Bilmodell: Skoda Fabia
Kontakt:

Inlägg av Tunhemsvägen »

Det har inte löst sig än, men det beror på att jag inte lämnat in bilen igen. En bekant kollade med sin felsökningsutrustning, men inga felkoder visades.
Skriv svar