Profil kopplad till nyckel
-
Elektrikern84
- Bilmodell: Enyaq
- Kontakt:
Profil kopplad till nyckel
En sak jag haft tidigare till alla bilar är Profil och nyckel kopplad till profil då jag och min fru har olika längd m.m
Hittar ingenstans att man koppla nyckeln till profil, har dick ej fått bilen ännu men man borde ju kunna läsa sig till ddt tycker jag. Går bu googla fram på det flesta bilmärken.
Frågan är: finns inte ens möjligheten? Om Ja; är det bra? Kan man ställa in hemskärmen efter profil och nyckel också för det vore asfett!
Hittar ingenstans att man koppla nyckeln till profil, har dick ej fått bilen ännu men man borde ju kunna läsa sig till ddt tycker jag. Går bu googla fram på det flesta bilmärken.
Frågan är: finns inte ens möjligheten? Om Ja; är det bra? Kan man ställa in hemskärmen efter profil och nyckel också för det vore asfett!
-
Kalejdokom
- Bilmodell: Enyaq iV80 Sportline
- Kontakt:
Re: Profil kopplad till nyckel
Ganska säker att det inte finns. Jag har lusläst manualen och även systematiskt bläddrat igenom alla inställningssidor på infotainmentskärmen. Kan inte minnas att jag sett någon sådan inställningsmöjlighet.
Vet att Volvo har den funktionen, men har inte koll på vilka andra som kanske kan ha också.
Vet att Volvo har den funktionen, men har inte koll på vilka andra som kanske kan ha också.
-
Elektrikern84
- Kontakt:
Det fanns på min Passat från 2015 och säljaren vill påstå att man ställer in i nån app
-
mem
- Bilmodell: Enyaq 80x Sportline (okt 21)
- Kontakt:
Det kan finnas men jag har inte utforskat så mycket i det.
Vi har Comfort Basic (alltså förarstol med minne) och jag har lagrat min sittposition i minne 1.
Vid ett tillfälle tog jag fruns nyckel (som egentligen inte blivit använd då hon inte kört bilen ännu) för att hämta något jag glömt i bilen och vid det tillfället var förarstolens inställningar ändrade.
Eftersom jag vid det tillfället manuellt "åkte tillbaka" med minne 1 så har jag inte tänkt så mycket på om nycklarna är kopplade till inställningar. Men nu när det hela kommit på tal ska jag göra lite mer tester, både vad gäller stolsinställningar och kanske radiokanaler och annat som vår tidigare e-Golfen vi hade kopplade till den nyckel som låste upp bilen.
Vi har Comfort Basic (alltså förarstol med minne) och jag har lagrat min sittposition i minne 1.
Vid ett tillfälle tog jag fruns nyckel (som egentligen inte blivit använd då hon inte kört bilen ännu) för att hämta något jag glömt i bilen och vid det tillfället var förarstolens inställningar ändrade.
Eftersom jag vid det tillfället manuellt "åkte tillbaka" med minne 1 så har jag inte tänkt så mycket på om nycklarna är kopplade till inställningar. Men nu när det hela kommit på tal ska jag göra lite mer tester, både vad gäller stolsinställningar och kanske radiokanaler och annat som vår tidigare e-Golfen vi hade kopplade till den nyckel som låste upp bilen.
-
Elektrikern84
- Kontakt:
mem skrev:
> Det kan finnas men jag har inte utforskat så mycket i det.
>
> Vi har Comfort Basic (alltså förarstol med minne) och jag har lagrat min
> sittposition i minne 1.
>
> Vid ett tillfälle tog jag fruns nyckel (som egentligen inte blivit använd
> då hon inte kört bilen ännu) för att hämta något jag glömt i bilen och vid
> det tillfället var förarstolens inställningar ändrade.
>
> Eftersom jag vid det tillfället manuellt "åkte tillbaka" med
> minne 1 så har jag inte tänkt så mycket på om nycklarna är kopplade till
> inställningar. Men nu när det hela kommit på tal ska jag göra lite mer
> tester, både vad gäller stolsinställningar och kanske radiokanaler och
> annat som vår tidigare e-Golfen vi hade kopplade till den nyckel som låste
> upp bilen.
Gör det å återkom gärna. Väntar med
Spänning och förväntan. Trevlig lördag!!
> Det kan finnas men jag har inte utforskat så mycket i det.
>
> Vi har Comfort Basic (alltså förarstol med minne) och jag har lagrat min
> sittposition i minne 1.
>
> Vid ett tillfälle tog jag fruns nyckel (som egentligen inte blivit använd
> då hon inte kört bilen ännu) för att hämta något jag glömt i bilen och vid
> det tillfället var förarstolens inställningar ändrade.
>
> Eftersom jag vid det tillfället manuellt "åkte tillbaka" med
> minne 1 så har jag inte tänkt så mycket på om nycklarna är kopplade till
> inställningar. Men nu när det hela kommit på tal ska jag göra lite mer
> tester, både vad gäller stolsinställningar och kanske radiokanaler och
> annat som vår tidigare e-Golfen vi hade kopplade till den nyckel som låste
> upp bilen.
Gör det å återkom gärna. Väntar med
Spänning och förväntan. Trevlig lördag!!
-
mem
- Bilmodell: Enyaq 80x Sportline (okt 21)
- Kontakt:
Det där med att förarsätet hade antagligen inte någon med nyckel att göra utan var nog något annat som var orsaken. Vid ytterligare ett test verkar det inte vara någon profil kopplad till nycklarna. Man får väl hoppas att mjukvaruuppdateringar inför profiler, det är ju sådant som är hyfsat vanligt ändå och tex den e-Golf vi körde tidigare hade profiler kopplade till nycklarna.
-
Cordroy
- Kontakt:
Vår Enayq var inne på lite garantifix, nu åker sätena hit och dit, när man sätter sig. Antar kopplat till nykelen.
-
Elektrikern84
- Kontakt:
Cordroy skrev:
> Vår Enayq var inne på lite garantifix, nu åker sätena hit och dit, när man
> sätter sig. Antar kopplat till nykelen.
Hur??
> Vår Enayq var inne på lite garantifix, nu åker sätena hit och dit, när man
> sätter sig. Antar kopplat till nykelen.
Hur??
-
Cordroy
- Kontakt:
Sitter jag mig i bilen, med min nyckel, så ställer stolen in sig efter mig. Fru/son delar på den andra nyckelen och alltid tjafs om läget på stolen. Vi har inte gjort något, bara funkar.
-
Ante85
- Bilmodell: Skoda octavia
- Kontakt:
[quote=Cordroy post_id=140623 time=1638460419 user_id=28472]
Sitter jag mig i bilen, med min nyckel, så ställer stolen in sig efter mig. Fru/son delar på den andra nyckelen och alltid tjafs om läget på stolen. Vi har inte gjort något, bara funkar.
[/quote]
Vad har du för bil?
[/quote]
Vad har du för bil?
-
Mikael M
- Bilmodell: Skoda Octavia IV RS
- Kontakt:
Personaliseringen är borttagen på Enyaq för den fungera
de så dåligt. Nu finns bara basic som någon annan också nämnde. Det innebär att du sparar inställningarna på stolen spara på 1 och sen på 2, om du sen kopplar dom till olika profiler så görs ändringarna när du väljer den profilen men har inget med nycklarna att göra. Är annars en bra funktion om den fungerar.
de så dåligt. Nu finns bara basic som någon annan också nämnde. Det innebär att du sparar inställningarna på stolen spara på 1 och sen på 2, om du sen kopplar dom till olika profiler så görs ändringarna när du väljer den profilen men har inget med nycklarna att göra. Är annars en bra funktion om den fungerar.